اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه جیرفت:

بسیجیان باید بصیرت و شکیبایی داشته باشند

امام جمعه جیرفت گفت: هیچ‌کس پرچم پاسداری و بسیجی بودن را بر دوش نمی‌گیرد، مگر اینکه سه شرط اصلی بصیرت، صبر و شکیبایی و علم و مواضع حق را دارا باشد.

بسیجیان باید بصیرت و شکیبایی داشته باشند

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، حجت‌الاسلام اصغر عسکری ظهر امروز در دیدار با فرماندهان پایگاه‌های بسیج این شهرستان به مناسبت هفته عقیدتی سیاسی با اشاره به جایگاه مؤمن و عالم در قرآن اظهار داشت: بسیاری از افراد در پی پست و مقام‌ها در دنیا هستند، اما خداوند فرموده، «مؤمن را رفعت مقام داده و کسانی که به آنها علم داده شده است، نیز درجاتی دارند».

وی با اشاره به اینکه درجات علما بر مؤمنان بسیار فزونی دارد، افزود: عالم چراغ جامعه و چشم عالم است و نه‌تنها راه خود را پیدا می‌کند، بلکه برای دیگران نیز چراغ هدایت و نور است.

عسکری با بیان اینکه امام علی (ع) در نهج‌البلاغه از علم به عنوان نور یاد می‌کنند، تصریح کرد: ایشان می‌فرمایند، «علم نوری است که خداوند در قلب هر کس بخواهد، این نور را می‌تاباند».

وی ابراز داشت: هر کسی عالم به اسرار الهی نمی‌شود، بلکه کسانی به این مقام می‌رسند که ابتدا ایمان کامل و سپس طهارت کامل داشته باشند تا صاحب رزق شوند، اما رزقی که این‌گونه به دست می‌آید، علم است.

عسکری با بیان اینکه طهارت روح مطهری وی را شهید مطهری ساخت، عنوان کرد: وی به دلیل جهاد، خودسازی، مبارزه با هواهای نفسانی و ... که به دست آورده بود، راهنما و چراغ جامعه اسلامی شد.

امام جمعه جیرفت، یکی از شرایط اصلی در صراط مستقیم ماندن را آگاهی دانست و گفت: بسیاری از افراد از میانه راه برگشته، دچار تردید شده و با وجود داشتن پرونده سفید در میان راه منحرف شده و به دام فتنه‌گران افتاده و یا خود به فتنه‌گر تبدیل شدند.

عسکری با بیان اینکه برخی افراد نه تنها عنصری مفید باقی نماندند، بلکه به عناصری مضر برای جامعه تبدیل شدند، خاطر نشان کرد: این افراد از آنجا که از آگاهی لازم برخوردار نبوده و یا به علم خود مغرور بودند به این وضعیت دچار شدند.

وی اذعان داشت: اگر بر آگاهی‌های دینی و اعتقادی خود نیفزایید، اطمینان نداشته باشید که تا پایان راه پاسداری از اسلام بر اعتقادات خود همچنان استوار باقی می‌مانید، بلکه عدم آگاهی انسان را دچار تردید می‌کند که در نتیجه منجر به توقف و در نهایت بازگشت آنان از مسیر اصلی می‌شود.

عسکری با اشاره به اینکه ورود بعضی از افراد در مسیر پاسداری از اسلام خوب اما خروج آنها خوب نیست، بیان داشت: بسیاری از افراد هستند که ممکن است، زخم و جراحت جبهه بر تن داشته باشند، اما زبان آنها از شمشیر و تیرهای دشمن زهرآلودتر شده است.

وی اظهار داشت: بسیاری از افراد هستند که در پرونده آنها جانبازی و جهاد وجود دارد، اما با ابراز تأسف نه ختم به شهادت شده و نه ختم به خیر می‌شوند و از راهی که به درستی آغاز کردند، برمی‌گردند که همه اینها به دلیل عدم آگاهی است.

عسکری خطاب به فرماندهان پایگاه‌های بسیج شهرستان جیرفت تصریح کرد: هرگز خود را از حضور در کلاس‌های عقیدتی سیاسی بی‌نیاز ندانید، چرا که تنها یادگیری یک نکته می‌تواند، شما را در مسیر درست نگاه دارد.

وی، آگاهی را شرط بسیجی ماندن دانست و افزود: هیچ‌کس پرچم پاسداری و بسیجی بودن را بر دوش نمی‌گیرد، مگر اینکه سه شرط اصلی بصیرت، صبر و شکیبایی و علم و مواضع حق را دارا باشد.

عسکری در پایان ابراز داشت: همواره باید در راستای آگاهی به مواضع حق و ایستادن بر آن بکوشیم تا بتوانیم از چراغ علمی که از قرآن بهره می‌گیرد به نحو احسن در تمام عمر استفاده کنیم.

انتهای پیام/80001/ذ40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول