اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل:

طرح شبنم قاچاق را به حداقل می‌رساند

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل گفت: اجرای طرح شبنم بهترین راه در مقابله با کالای قاچاق است که می‌تواند آثار آن را به حداقل برساند.

طرح شبنم قاچاق را به حداقل می‌رساند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس دستباز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان اردبیل بر اجرای کار فرهنگی برای مقابله با مصرف کالای قاچاق تاکید کرد.

وی تصریح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط با ارائه راهکارها‌ی مناسب و فراهم کردن ابزار فرهنگی در مقابله با پدیده قاچاق کالا و ارز از ورود، تهیه و پخش لوازم آرایشی و بهداشتی و خروج سوخت غیرمجاز در سطح استان جلوگیری کنند.

دستباز خاطرنشان کرد: باید با مدیریت صحیح، اصولی و سازمان یافته در برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در جهت کاهش قاچاق کالا و ارز دقت و توجه لازم به عمل آید.

وی اضافه کرد: در مورد پدیده مبارزه با قاچاق کالا و ارز عملکرد کمیته‌های سه‌گانه کمیسیون مطلوب بوده و تاکنون کارها، کشفیات و تصمیمات خوبی اتخاذ شده بنابراین در راستای خدمت بیشتر و بی‌منت به مردم باید کنترل و نظارت بیش از پیش در گلوگاه‌های استان صورت گیرد.

این مسئول دیدگاه پیشگیرانه ارز در قاچاق کالا و ارز را بسیار مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: واردات و صادرات گمرکات باید مطابق قوانین گمرکی و با رعایت استاندارد‌های لازم انجام پذیرد.

دستباز از تمامی دستگاه‌های ذی‌ربط خواست تا با همکاری و همدلی یکدیگر و با اولویت قرار دادن سلامت جامعه در راستای جلوگیری از قاچاق کالاهای غیر بهداشتی و خروج داروهای حیاتی و خاص که در اقتصاد کشور تأثیرگذار است، نظارت و کنترل دقیق توأم با برنامه‌ریزی صحیح داشته باشند.

وی بیان کرد: دست‌اندرکاران امر با جدی گرفتن مبارزه با پدیده قاچاق می‌توانند از عواقب اجتماعی و آثار مخرب آن در جامعه جلوگیری کنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، معاون سیاسی و امنیتی استاندار اردبیل اجرای طرح شبنم و سامانه رصد الکترونیکی کالای تجاری را در امر مبارزه با عرضه کالاهای قاچاق مؤثر دانست و گفت: طرح شبنم می‌تواند راه حل مناسبی برای مقابله با موضوع کالای قاچاق باشد.

دستباز افزود: جلوگیری از ورود، حمل و نقل و عرضه کالاهای قاچاق نیازمند مشارکت دستگاه‌های دخیل توأم با نظارت دقیق و بازرسی است که باید در این راستا به نحو مطلوب انجام گیرد.

جانشین کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان با بیان اینکه صدور مجوزها باید از طریق الکترونیکی صورت گیرد، تصریح کرد: صدور الکترونیکی مجوز ترخیص کالا نقش مهمی در حفظ، سلامت و صحت فرآیند ورود کالاها دارد و باید تمامی خدمات مربوط به صادرات و واردات به تجار و بازرگانان به صورت الکترونیکی انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به بررسی آخرین وضعیت اجرای رویه خوداظهاری سوخت در پایانه‌های مرزی استان اشاره کرد و اظهار داشت: به منظور مبارزه با قاچاق کالا و ارز و جلوگیری از خروج فراورده‌های نفتی به خارج از مرز ایران باید از سوی دستگاه‌های متولی کنترل و بازرسی دقیق صورت گرفته و با رفع موانع و نابسامانی‌های پیش رو با افراد خاطی نیز در این زمینه برخورد قانونی به عمل آید.

انتهای پیام/62003/ح40/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول