اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه:

125 هزار موقوفه در کشور وجود دارد

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: در حال حاضر 125 هزار موقوفه در کشور وجود دارد.

125 هزار موقوفه در کشور وجود دارد

حجت‌الاسلام علی محمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: عمل براساس نیات واقفان خیراندیش از موضوعات مهمی است که توسط سازمان اوقاف دنبال می‌شود.

وی با اشاره به اینکه عمل براساس نیات واقفان موجب اعتماد بیشتر مردم به سازمان اوقاف می‌شود، اضافه کرد: خوشبختانه سازمان اوقاف در این زمینه موفق عمل کرده و به موفقیت‌های بسیاری دست یافته است.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به اینکه در حال حاضر  125 هزار موقوفه شامل موقوفات تصرفی و غیرتصرفی در کشور وجود دارد، اضافه کرد: این تعداد موقوفه شامل یک میلیون و 200 هزار رقبه است.

وی در ادامه با تأکید بر پرداخت اجاره‌بهای موقوفات به صورت به موقع از طریق مستأجران افزود: پرداخت به موقع این مبالغ به توسعه موقوفات کمک می‌کند.

محمدی با اشاره به اینکه موقوفات برای حل مشکلات مردم نیازمند، هزینه می‌شود، اضافه کرد: ساخت حوزه‌های علمیه، عزاداری اهل بیت و ... از موارد هزینه‌کرد موقوفات است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدامات انجام شده توسط اوقاف در زمینه تبدیل بقاع به قطب فرهنگی افزود: با توجه به اینکه امامزادگان از خاندان پیامبر اکرم (ص) و نواده‌های ائمه معصومین (ع) هستند، از همین رو مردم ارادت خاصی نسبت به آنها دارند.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه تصریح کرد: در صورتی که بقاع و امامزادگان به صورت آراسته باشد، تأثیر بسزایی در حضور باشکوه مردم در این مکان‌ها خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه بقاع متبرکه از نعمات خداوند در هر شهر و منطقه است، اضافه کرد: بقاع مکان‌هایی برای توسل مردم به خدا هستند.

محمدی با بیان اینکه بقاع مکان‌هایی برای ارتباط بهتر با خدا محسوب می‌شوند، گفت: باید فضای بقاع به نحوی آراسته شود که موجب آرامش مردم شود.

وی با اشاره به اینکه حضور در بقاع موجب وحدت بین مردم می‌شود، افزود: باید با فضاسازی لازم این وحدت در بین مردم ایجاد شود.

نماینده ولی‌فقیه و رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در بخش دیگری از سخنان خود به برنامه‌های قرآنی سازمان اوقاف اشاره کرد و بیان داشت: تربیت حفاظ قرآنی یکی از مهم‌ترین مباحثی است که در راستای تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ دنبال می‌شود.

انتهای پیام/73005/ذ30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول