اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

چمران:

نگرانی همزمانی 2 انتخابات با همکاری رسانه‌ها کاسته می‌شود

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: باید نگرانی به وجود آمده در بین مردم برای انتخابات شورا به دلیل همزمان شدن با ریاست جمهوری را با استفاده از تبلیغات مثبت از بین برد.

نگرانی همزمانی 2 انتخابات با همکاری رسانه‌ها کاسته می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، مهدی چمران شب گذشته در نشست خبری خود که در دبیرخانه شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد، با بیان اینکه شوراها یکی از ضروریات انقلاب اسلامی ایران است، گفت: هم‌زمانی انتخابات شورا و ریاست جمهوری نگرانی به وجود آورده که رسانه‌ها می‌توانند با تبلیغات مثبت خود ایجاد شور و نشاط در میان مردم از نگرانی آنها بکاهند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر انتخابات ریاست جمهوری از لحاظ بعد سیاسی بر شوراها غالب است، تصریح کرد: همواره امکان بروز حوادث ناخوشایند وجود داشته، اما در یک دیدگاه کلی، عملکرد شوراها مثبت بوده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها در ادامه اضافه کرد: رئیس جمهور در دولت آینده باید در برنامه های خود شوراها را محور قرار داده تا بتواند از مزیت این نهاد در کشور استفاده کند.

این مسئول با اشاره به مدیریت یکپارچه شهری گفت: مدیریت یکپارچه شهری به عنوان یکی از اهداف شوراها، از دوره دوم این نهاد مردمی آغاز شد که هنوز به دلیل اختلاف دولت‌ها با شورا این عمل میسر نشده است.

چمران با اذعان بر اینکه شوراها در مسیر برنامه‌های دولت آینده، رایزنی‌هایی با مجلس شورای اسلامی انجام داده، تصریح کرد: یکی از اهداف تشکیل شوراها از بین بردن نظام خشک دستگاه‌های دولتی از جمله شهرداری‌ها است و هر شخصی که ایده داشته باشد، صرف نظر از شخصیت هنری یا ورزش خود، می‌تواند در این راه قدم بردارد.

وی گفت: با اشاره به اینکه تشخیص همسو بودن مصوبات شوراها، بر عهده فرمانداری‌ها است، با اینکه برخی مواقع تصمیم‌گیری‌‌ها سلیقه‌ای بوده، اما فرمانداری‌ها در صورت مخالفت با یک مصوبه شورا، این اختلاف نظر را باید با بیان مواد قانونی و به طور روشن ارائه کنند.

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: تا این لحظه شوراها یک هزار شهردار را برای شهرها انتخاب کردند که در این صورت باری از دوش وزارت کشور برداشته‌اند.

این مسئول با تاکید بر اینکه شورا و شهرداری هیچ گاه مقابل یکدیگر قرار نگرفته‌اند، متذکر شد: شهرداری‌ها وظیفه دارند مصوبات شوراها را اجرا کنند، اما همان طور که شورا مصوبه‌ای را ارائه می‌کند باید خود نیز زمینه ساز این تصمیمات برای شهرداری‌ها باشد و در صورتی که یک شهرداری تخلفی را مرتکب شود، شوراها طبق قوانین باید با آن مورد برخورد ‌کنند.

انتهای پیام/63015/ن30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول