اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان مدیریت بحران کشور در گرگان:

پیش‎بینی و پیشگیری مهم‎ترین نیاز مدیریت بحران است

معاون سازمان مدیریت بحران کشور گفت: ما معتقد هستیم که بیشترین کار سازمان مدیریت بحران باید صرف بحث پیش‎بینی و پیشگیری باشد.

پیش‎بینی و پیشگیری مهم‎ترین نیاز مدیریت بحران است

مرتضی اکبرپور امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار داشت: سازمان مدیریت بحران کشور در بحث آمادگی و مقابله با حوادث در چند حادثه اخیری که در کشور رخ داد، محک خورده است.

وی ادامه داد: در زلزله آذربایجان، بوشهر و خراسان به این نتیجه رسیدیم که در بحث مقابله و امدادرسانی ارتقای خوبی در کشور ایجاد شده است و دستگاه‎ها با یک زبان واحد با یکدیگر همکاری مناسبی دارند.

در بحث پیش‎بینی و پیشگیری باید کار زیادی انجام شود

معاون سازمان مدیریت بحران کشور تأکید کرد: در بحث پیش‎بینی و پیشگیری باید کار زیادی انجام شود و خود ما هم معتقد هستیم که بیشترین کار سازمان بحران باید صرف بحث پیش‎بینی و پیشگیری باشد.

وی افزود: اگر ما در بحث پیش‎بینی و پیشگیری هزینه کنیم، این هزینه سرمایه‎ای در برابر مقابله با حوادث و امداد و نجاتی است که پس از وقوع حادثه خسارت‎های سنگینی را وارد می‎کند و تحمل و تأمین آن هم برای دولت و هم برای مجلس شورای اسلامی سخت است.

اکبرپور عنوان کرد: بنابراین سیاست سازمان مدیریت بحران این است که به سمت پیشگیری‌محوری برویم و مجاب کنیم دستگاه‎های اجرایی، سازمان‎ها و وزارتخانه‎ها بحث پیشگیری را دنبال کنند.

دستگاه‎ها هرچه سریع‌تر طرح خطرپذیری را تهیه کنند

وی متذکر شد: طرح خطرپذیری زلزله، سیل و آتش‎سوزی جنگل‎ها را دستگاه‎های متولی تهیه کنند و سازمان مدیریت بحران آن را بررسی کند و بودجه مناسب در اختیار سازمان‎های مربوطه قرار دهد تا بتوانیم فعالیت‎ها و کارهای خوبی را پیش ببریم.

معاون سازمان مدیریت بحران کشور با ابراز رضایت از برگزاری این همایش و حضور بسیار خوب جامعه مهندسان گفت: هر قدر این همایش‎ها در کشور برگزار شود ما استقبال می‎کنیم.

وی اظهار داشت: یکی از فواید برگزاری این همایش‎ها این است که هم جامعه مهندسان دست‎اندرکار موضوع بحران با تعامل خود را به‌روز نگه می‎دارند هم مردم به نوعی در جریان مسائلی که در خصوص مدیریت بحران در کشور انجام می‎شود، قرار می‎گیرند.

اکبرپور تصریح کرد: یکی از دغدغه‎های ما در مدیریت بحران موضوع صنعت ساختمان است که امید داریم با برگزاری این جلسه‎ها ضعف‎های خودمان را جبران کنیم و به قوت تبدیل کنیم و در آینده جامعه ایمن و ساختمان ایمن برای همو‎طنانمان داشته باشیم.

انتهای پیام/83004/م30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول