اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان:

التهابات بازار روغن با گذشت زمان برطرف می‌شود

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان این‌که التهاب بازار برنج با مرور زمان پایان یافت و در حال حاضر در زمینه برنج در بازار‌ با مشکلی مواجه نیستیم، گفت: به نظر می‌رسد التهاب بازار روغن نیز با گذشت زمان برطرف ‌شود.

التهابات بازار روغن با گذشت زمان برطرف می‌شود

مظفر انصاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در پاسخ به این سؤال که با توجه به التهابات ایجاد شده در بازار‌ها در زمینه روغن آیا اصفهان در زمینه تهیه و عرضه این کالا به مردم با مشکلی مواجه است، اظهار کرد: تصمیم‌های اتخاذ شده در راستای افزایش نرخ برخی از ارزاق و کالا‌ها مانند روغن استانی نیست و این تصمیم‌ها در سطح کشور اتخاذ می‌شود.

وی با بیان این‌که استان اصفهان نیز بخشی از کشور است، اضافه کرد: تخصیص ارز به میزان توان ذخیره‌سازی ارز موجود در کشور است و ارز مرجع به برخی از کالا‌ها و به برخی دیگر از کالا‌ها نیز ارز مبادله‌ای اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با تاکید بر این‌که تاکنون نیز برخی از ارزاق مهم مانند گندم، حوزه آرد و نان و دام و طیور از ارز مرجع برخوردار هستند، تصریح کرد: در حال حاضر نیز شنیده‌ها حاکی از این بوده که بخش ذخایر استراتژیک کشور از ارز مرجع برخوردار است.

وی با اشاره به این‌که همچنین احتمال دارد که برخی از تاجران نسبت به واردات برخی از کالا‌ها اقدام ‌کنند و پس از تلفیق نرخ ارز مرجع با مبادله‌ای نسبت به فروش این کالا‌ها اقدام می‌کنند، ادامه داد: به صورت معمول زمانی که کالایی ملتهب می‌شود برای بازگشت به حالت عادی به زمان نیاز دارد.

انصاری با بیان این‌که برنج از جمله این کالا‌ها بوده که التهاب بازار برنج با مرور زمان پایان یافت و در حال حاضر نیز در زمینه برنج در بازار‌ها با مشکلی مواجه نیستیم، تاکید کرد: به نظر می‌رسد التهاب بازار روغن نیز با گذشت زمان برطرف می‌شود البته به دلیل اختلاف قیمت ارز با افزایش 30 تا 35 درصدی قیمت روغن مواجه می‌شویم.

وی با تاکید بر این‌که مواد اولیه برای تولید روغن در کشور وجود دارد و در اختیار صنایع روغن‌کشی نیز قرار داده شده است، افزود: همچنان تأکید می‌کنم که ذخایر استراتژیک کشور از ارز مرجع برخوردار می‌شوند و به سایر ذخایر کشور نیز ارز مبادله‌ای اختصاص داده می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به این‌که نوسانات قیمتی فصلی است، گفت: برخی از فصول سال تقاضا‌های مصرف بالا است و مناسبت‌هایی مانند ماه رمضان و ایام نوروز نیز از دلایل نوسانات قیمت به شمار می‌رود.

وی با بیان این‌که استان اصفهان در ایام نوروز امسال توانسته بازار‌ها را ساماندهی کند و کمبودی در بازار‌های استان وجود نداشته است، اظهار کرد: در حال حاضر نیز در زمینه روغن در بازار‌های استان کمبودی وجود ندارد.

انتهای پیام/63004/ط30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول