اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه سنگ‌بری‌های اصفهان:

مانع‌تراشی در مقابل تولید و اشتغال جایز نیست / مسئولان چاره‌اندیشی کنند

رئیس اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان گفت: تولید و اشتغال باید اولویت نخست در کشور باشد و مانع‌تراشی در مقابل تولید و اشتغال جایز نیست و مسئولان باید برای رفع موانع موجود بر سر راه تولید چاره‌اندیشی کنند.

مانع‌تراشی در مقابل تولید و اشتغال جایز نیست / مسئولان چاره‌اندیشی کنند

محمد دفاعی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه صنف سنگ‌بری‌های استان مشکلات خود را برای مسئولان عنوان کرده‌اند، اظهار کرد: اما در حال حاضر هیچ اقدامی در راستای برطرف شده این مشکلات انجام نشده است.

وی با بیان اینکه صنف سنگ‌بری‌ها دارای مشکلات بسیاری هستند و این مشکلات در یک فرصت محدود قابل انعکاس نیست، اضافه کرد: البته تولید سنگ از مسئله تولید در سرتاسر ایران جدا نیست اما در حال حاضر موانع مختلفی در مسیر افزایش تولیدات سنگ در سطح کشور وجود دارد.

رئیس اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان تصریح کرد: اگر چه مسئولان همواره به افزایش تولیدات کشور در بخش‌های مختلف تأکید دارند اما با توجه به نیاز جامعه و اهمیت افزایش تولیدات در راستای دست‌یابی کشور به خودکفایی، مسئولان بالادستی در زمان اجرا از تولید سنگ حمایتی نمی‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه همچنین مجموعه‌هایی مانند دارایی در مقابل فعالیت‌های مجموعه‌های سنگ‌بری برای افزایش تولیدات سنگ مانع‌تراشی می‌کنند، ادامه داد: ارزش افزوده، مالیات‌های نجومی، مشکلات بیمه و مسائل کارگری از جمله مشکلات موجود در راستای فعالیت سنگ‌بری‌ها است.

دفاعی با اشاره به اینکه در صورتی که مسئولان به صنایعی مانند صنعت سنگ بیشتر توجه کنند، نرخ بیکاری در سطح کشور به میزان بسیاری کاهش می‌یابد، تأکید کرد: مسائلی مانند قانون کارگری و روابط کارگر و کارفرما باید برای رشد و توسعه صنایع در سطح کشور برطرف و ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه همچنین مسئولان باید به جای دریافت مالیات‌های گزاف و کمر‌شکن از تولید‌کننده در راستای افزایش توان و تجهیز و نو‌سازی کارگاه‌های تولید‌کنندگان کمک کنند، افزود: تولید‌کنندگان باید حمایت شوند تا تولیدات کشور در بخش‌های مختلف نیز افزایش یابد.

مسئول اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان با تأکید بر اینکه کشور ایران از ظرفیت‌های بالایی برخوردار بوده و در حال حاضر کشور چین با کم‌ترین امکانات با افزایش تولیدات خود در حال تسخیر کردن بازار‌های دنیا است، گفت: افزایش تولید در بخش‌های مختلف سبب رشد و توسعه شاخصه‌های اقتصادی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با برطرف شدن مشکل بیکاری در سطح کشور بسیاری از معضلات اجتماعی موجود در سطح جامعه نیز کاهش می‌یابد، اظهار کرد: تولید و اشتغال باید اولویت نخست در کشور باشد و مانع‌تراشی در مقابل تولید و اشتغال جایز نیست.

دفاعی با بیان اینکه مجموعه‌های سنگ‌بری به حمایت‌های دولتی نیازی ندارند بلکه این مجموعه‌های تنها خواستار برطرف شدن موانع و سد‌های ایجاد شده در برابر تولید سنگ در سطح کشور هستند، ادامه داد: ارزش افزوده با قیمت‌های نجومی مشکلات بسیاری را برای صنف سنگ‌بری‌ها ایجاد کرده است و مسئولان باید برای رفع این مشکل چاره‌اندیشی کنند.

وی تصریح کرد: افتتاحیه نهمین نمایشگاه تخصصی سنگ با روز زن و روز کارگر هم‌زمان شده بود که با توجه به این موضوع مسئولان استان برای افتتاحیه این نمایشگاه حضور نداشتند.

رئیس اتحادیه سنگ‌بری‌های استان اصفهان با تاکید بر اینکه تاکنون مشکلات و موانع موجود در راستای فعالیت این مجموعه‌ها در جلسات مختلفی برای مسئولان استان و کشور مطرح شده است، اضافه کرد: صنف سنگ‌بری‌ها بدون حمایت‌های دولتی نیز می‌تواند به جایگاه بالایی در راستای افزایش تولید و صادرات سنگ دست پیدا کند اما این موضوع نیازمند عدم مانع‌تراشی از سوی مسئولان است و سد‌های ایجاد شده در مسیر تولید باید برداشته شود.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول