اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار البرز خبر داد

راه‌اندازی دفاتر کفالت اتباع بیگانه در استان البرز

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری البرز گفت: به منظور انجام امور آمایش اتباع بیگانه دفاتر کفالت ویژه اتباع خارجی برای اولین بار در این استان راه‌اندازی می‌شود.

راه‌اندازی دفاتر کفالت اتباع بیگانه در استان البرز

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، ناصر رجبی ظهر امروز در جلسه هماهنگی امور اتباع بیگانه اظهار داشت: راه‌اندازی این دفتر براساس اجرای اصل 44 قانون اساسی و به منظور تسریع در امور انجام شده است.

وی ادامه داد: در این راستا و براساس پیش‌بینی‌های انجام شده 9 دفتر کفالت اتباع بیگانه در استان البرز راه‌اندازی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه دفا‌تر کفالت اتباع بیگانه در استان البرز برای اولین بار راه‌اندازی می‌شود افزود: این دفا‌تر در قالب موسسات خصوصی فعالیت می‌کنند و رابط بین دولت و اتباع بیگانه خواهند بود.

این مسئول خاطرنشان کرد: در این دفاتر علاوه بر امور آمایش، صدور گذرنامه نیز انجام می‌شود.

رجبی با بیان اینکه اکثریت این دفاتر در مرکز استان به دلیل تراکم جمعیتی قرار خواهند داشت ادامه داد: بقیه این دفاتر نیز در سایر شهرستان‌های استان به زودی افتتاح می‌شود.

*طرح آمایش آوارگان افغانی در دو مرحله  اجرا می‌شود

معاون استاندار البرز در بخش دیگری از سخنان خود از اجرای طرح آمایش آوارگان افغانی طی دو مرحله خبر داد و گفت: آمایش سرشماری افاغنه از سوی وزارت کشور از تاریخ 11 خرداد ماه سال‌جاری انجام می‌شود اما با توجه به تقارن آن با انتخابات چهارمین شوراهای اسلامی شهر و روستا و یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری به وزارت کشور پیشنهاد شد که همچون سال‌های قبل ثبت‌نام در دو مرحله انجام شود.

رجبی افزود: در اولین مرحله پیش ثبت‌نام صورت می‌گیرد و در مرحله دوم مراجعه حضوری اتباع به مراکز مربوطه از اول تیرماه 92  انجام خواهد شد. 

وی اظهار داشت: در طول سال گذشته سهمیه طرح اتباع غیر مجاز در استان البرز 4 هزار 800 نفر بوده است که 8 هزار 118 نفر، تقریبا نزدیک به دو برابر سهمیه با همت نیروی انتظامی صورت گرفت.

انتهای پیام/2302/ر40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول