اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل:

نظام رتبه‌بندی معلم انگیزه‌ها را مضاعف می‌کند

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: نظام رتبه‌بندی نه تنها انگیزه و تلاش معلم را در عرصه تعلیم و تربیت افزون‌تر می‌کند بلکه سطح رفاه و معیشت معلم را نیز بهبود می‌بخشد.

نظام رتبه‌بندی معلم انگیزه‌ها را مضاعف می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در این مراسم که ظهر امروز در سالن ولایت برگزار شد، اظهار داشت: در هفته معلم و در سراسر مناطق و نواحی استان اردبیل بیش از 400 معلم به صورت منطقه‌ای و شهرستانی تجلیل می‌شوند که در حد بضاعت سعی خواهیم کرد مقام و منزلت آنها را پاس بداریم.

احمد محمود‌زاده با یادآوری اینکه یک معلم نمونه کشوری از این استان و 18 معلم نمونه استانی در این مراسم تجلیل می‌شوند، عنوان کرد: در طول این هفته 400 معلم در جای جای استان اردبیل مورد تکریم و تجلیل قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی از وزارت آموزش و پرورش ما بر اساس شاخص ارزشی، مهارتی و مشارکت دانش‌آموزان پرونده 4 هزار معلم را که در بخشنامه‌ها به عنوان معلم نمونه مورد ارزیابی قرار گرفته‌اند بررسی کرده که از بین این 4 هزار نفر 400 نفر با توجه به شاخص‌ها و ارزیابی‌های صورت گرفته منتخب شده و در این هفته تجلیل می‌شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل ابراز داشت: البته به اعتقاد ما تمام فرهنگیان با انگیزه، شریف و دارای جایگاه متعالی نمونه هستند که ما از بین نمونه‌ها معلم نمونه را انتخاب کردیم.

رتبه‌بندی معلم انگیزه‌ها را مضاعف می‌کند

محمود‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از ابلاغ سیاست‌های کلی تحول نظام آموزش و پرورش از سوی مقام معظم رهبری به سران سه قوه و رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: به جهت اهمیت موضوع و کارهای اجرایی که در سال‌های اخیر انجام شده پیش‌بینی می‌کنیم تا فرایند اجرای کامل سند به تدریج و در چند سال آینده به صورت کامل صورت گیرد.

این مسئول یادآور شد: ریل‌گذاری مورد نظر برای عملیاتی شدن این سند در قالب شاخص‌ها و مجموعه‌های مختلف انجام می‌شود و آنچه که بیشتر مدنظر و ملاک کار است ایجاد تحول در بنیان آموزش و پرورش است که در سال‌های اخیر مورد تاکید مقام معظم رهبری نیز بوده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل افزود: در بند سوم از بندهای سیزده‌گانه این سند که دارای بیشترین زیر‌مجموعه می‌باشد به بهسازی و اعتلای منابع نیروی انسانی و تحول و بهبود وضعیت در این مجموعه تاکید شده به طوری که جایگاه و منزلت معلم نیز در محورهای هفت‌گانه بیشتر مدنظر و ملاک کار بوده است.

محمود‌زاده تاکید کرد: نظام رتبه‌بندی نه تنها انگیزه و تلاش معلم را در عرصه تعلیم و تربیت افزون‌تر می‌کند بلکه سطح رفاه و معیشت معلم را نیز بهبود می‌بخشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، وی در پایان سخنان خود با این توصیف که معلم کارمند نیست بلکه پژوهشگر، استادکار و فناور است، گفت: این نگرش و دیدگاه باید جایگزین دیدگاه‌های سابق در نگاه به معلم شود چرا که چنین نگاهی می‌تواند تحول اساسی را زمینه‌ساز شود.

انتهای پیام/62001/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول