اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار تبریز:

سازمان ورزش و جوانان برای رشد و توسعه ورزش همکاری لازم را ندارد

شهردار تبریز با گلایه از عدم همکاری مسئولان ورزش استان آذربایجان شرقی گفت: با وجود آنکه شهرداری تبریز در سال‌های اخیر توجه ویژه‌ای به توسعه ورزش همگانی و قهرمانی داشته اما هیچگونه همکاری از سوی سازمان ورزش و جوانان استان شاهد نبودیم.

سازمان ورزش و جوانان برای رشد و توسعه ورزش همکاری لازم را ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از  روابط عمومی شهرداری تبریز، علیرضا نوین در مراسم بهره‌برداری از زمین چمن مصنوعی فوتبال رشدیه تبریز اظهار کرد: حوزه ورزش و تربیت بدنی به جهت آن که مورد مراجعه، تقاضا و توجه بیشتر شهروندان جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان است، مهم‌ترین بستر فعال برای دستیابی به اهداف توسعه و ارتقای سطح نشاط عمومی و اجتماعی به شمار می‌رود و دراین راستا شهرداری تبریز در کنار دیگر نهادها و دستگاه‌های متولی ورزش و حتی بیش از آن‌ها، سرمایه‌گذاری و بسترسازی‌های کلان و چشمگیری در این حوزه طی سال‌های گذشته انجام داده است.

شهردار تبریز با اشاره به محدودیت  اعتبارات دستگاه‌های دولتی در زمینه ورزش افزود: شهرداری تبریز چندین برابر اعتبارات متولیان ورزش امسال در ایجاد زیرساخت‌های ورزشی هزینه کرده و امروز شاهد بهره‌برداری از این میدان با هزینه‌ای حدود 10 میلیارد ریال اعتبار هستیم.

وی ادامه داد: اقدامات شهرداری در سرمایه‌گذاری و بسترسازی برای توسعه زیرساخت‌های ورزشی به طور هم‌سو و موازی باهم در بعد ورزش همگانی و ورزش قهرمانی انجام گرفته و در حال حاضر شهرداری تبریز به عنوان یکی از نهادها و دستگاه‌های فعال و پویا در حوزه ورزش همگانی و قهرمانی استان ایفای نقش می‌کند.

شهردار تبریز تاکید کرد: ایجاد، تقویت و توسعه زیرساخت‌های ورزش و در کنار آن تلاش برای پاسخگویی به مطالبات فرهنگی، ورزشی و رفاهی شهروندان به ویژه جوانان و خانواده‌ها تنها وظیفه شهرداری نیست و باید تمامی دستگاه‌ها و مسئولان در این راه تلاش کنند.

شهردار تبریز همچنین افزود: احداث 35سالن ورزشی چند منظوره، احداث و آماده‌سازی 40 زمین چمن مصنوعی فوتسال، احداث 4 زمین چمن مصنوعی فوتبال در نقاط مختلف شهر  تبریز، حمایت از تیم‌های ورزشی تبریز، حمایت همه ساله از رقابت‌های فوتبال محلات تبریز، راه‌اندازی سایت‌ها و زمین‌های ورزش‌های نوین و مفرح از جمله پاراگلایدر، پینت‌بال، اسکیت، تیراندازی، والیبال و فوتبال ساحلی، برگزاری ده‌ها همایش و مسابقه کوهپیمایی، دوچرخه‌سواری و راهپیمایی خانوادگی از جمله اقدامات و خدمات موثر شهرداری تبریز طی سال‌های اخیر در راستای توسعه زیرساخت‌های ورزشی، رفاهی، تفریحی و اجتماعی بوده که توانسته است زمینه‌ساز ارتقای سطح نشاط و شادابی عمومی شود.

نوین در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نصب 120 ست نصب تجهیزات و امکانات تندرستی و ورزش در بوستان‌ها و پارک‌های محلی تبریز خاطر نشان کرد: تلاش برای پاسخ گویی به مطالبات و نیازهای رفاهی تفریحی شهروندان به ویژه قشر جوان جامعه، ارتقای نشاط اجتماعی و تأمین زیر‌ساخت‌های سلامت جامعه به عنوان اصلی‌ترین وظایف شهرداری تبریز در حوزه اجتماعی مورد توجه جدی است و هم اکنون شهرداری با افزایش تعداد پارک‌ها و بوستان‌های موجود و تجهیز آنها به امکانات ورزش و تندرستی و نیز ایجاد پارک‌های ویژه برای بانوان گام‌های اساسی در این بخش برداشته است.

وی با گلایه از عدم همکاری مسئولان ذیربط در ورزش استان با شهرداری تبریز خاطر نشان کرد: با وجود آنکه شهرداری تبریز در سال‌های اخیر همواره به رشد و توسعه ورزش همگانی و قهرمانی توجه ویژه‌ای داشته، با این وجود هیچگونه همکاری را از سوی سازمان ورزش و جوانان استان شاهد نبودیم.

شهردار تبریز همچنین با اعلام اینکه با صعود تیم فوتبال شهرداری تبریز به لیگ برتر این شهر به پایتخت فوتبال کشور تبدیل شده، خاطر نشان کرد: همه مدیران و مسئولان وظیفه دارند تا تیم‌های تراکتورسازی، گسترش فولاد و شهرداری تبریز را حمایت کنند تا شاهد حضور موفق این سه تیم در لیگ برتر فوتبال کشور باشیم.

نوین همچنین در ادامه سخنان خود با اشاره به حاشیه‌سازی برخی افراد در قبال صعود تیم فوتبال شهرداری تبریز خاطرنشان کرد: از مسئولان انتظار داشتیم تا تیم فوتبال شهرداری تبریز را حمایت کنند، اما متاسفانه در روزهای گذشته شاهد چنین امری نبودیم.

وی با اشاره به صعود عظیم قیچی ساز کوهنورد به نام ایران به یازدهمین قله بالای هشت هزار متر جهان افزود: قیچی‌ساز با فتح پی در پی قلل بالای هشت هزار متر جهان  دوباره نام خود را در صدر اخبار ورزش جهان قرار داد و افتخاری دیگر برای تبریز، آذربایجان و ایران اسلامی آفرید و ثابت کرد که فرزندان این مرز و بوم در تمام عرصه‌ها قادر به خلق و ثبت برترین عناوین و افتخارات هستند.

شهردار تبریز سخنان خود اظهار امیدواری کرد چمن مصنوعی میدان توحید نیز با تلاش مضاعف معاونت عمرانی شهرداری تبریز به زودی به بهره‌برداری برسد. 

انتهای پیام/60002/و

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول