اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی خبر داد

اتمام بازسازی 80 کلاس درس در مناطق زلزله‌زده ارسباران

مدیرکل نوسازی مدارس آذربایجان‌شرقی گفت: تاکنون احداث و بازسازی 20 مدرسه با 80 کلاس درس در مناطق زلزله‌زده ارسباران در آذربایجان‌شرقی به اتمام رسید.

اتمام بازسازی 80 کلاس درس در مناطق زلزله‌زده ارسباران

علی آذرنژاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز با بیان اینکه احداث و بازسازی 80 کلاس در مناطق زلزله‌زده ارسباران در آذربایجان‌شرقی به اتمام رسیده است، اظهار کرد: برای اتمام این مجموعه‌ها 40 میلیارد ریال توسط خیرین هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه خیرین تعهد کرده‌اند تا 400 کلاس درس در این مناطق را بازسازی کنند گفت: این تعداد کلاس در 91 باب مدرسه تعریف شده که بالغ بر 400 میلیارد ریال برآورد هزینه برای احداث آنها شده است.

آذرنژاد سهم خیرین در این میزان هزینه را 300 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: 100 میلیارد ریال باقی مانده نیز سهم دولت برای بازسازی مدارس مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی خواهد بود.

این مقام حوزه بازسازی و نوسازی مدارس در آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: از 71 باب مدرسه در حال احداث که عمدتا توسط خیرین در حال اجرا است 80 درصد تا اول مهر ماه سال و آغاز سال تحصیلی 92-93 به اتمام می‌رسد و بقیه نیز تا پایان امسال تحویل آموزش و پرورش داده می‌شود.

نوسازی از زلزله به عنوان تسریع کننده اولویت‌های بازسازی در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی یاد کرد و گفت: زلزله زمینه‌ساز اولویت بخشی به بازسازی در مدارس مناطق زلزله را فراهم و روند بازسازی را سرعت بخشید.

براساس آخرین آمار در زلزله 21 مرداد و پس لرزه‌های آن در آذربایجان‌شرقی به میزان 310 میلیارد ریال به مدارس 8 شهرستان ورزقان، اهر، هریس، تبریز، کلیبر، جلفا، شبستر و خداآفرین خسارت مالی وارد شد که در این میان مدارس اهر با 166 میلیارد ریال، ورزقان با 71 میلیارد ریال و هریس با نزدیک به 37 میلیارد ریال بیشترین خسارت را دیده‌اند. 

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول