اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدرسه علمیه نرجس در واکنش به ویران کردن مقبره صحابی پیامبر (ص)

علمای اسلام مانع ایجاد تفرقه شوند / هتک حرمت‎ها روشنگری شود

مدرسه علمیه نرجس (ع) با صدور بیانیه‌ای در واکنش به ویران‌کردن مقبره حجر بن عدی اعلام کرد: علمای اسلام با هوشیاری، ضمن برنامه‎ریزی برای مقابله با این هتک حرمت‎ها به روشنگری پرداخته و مانع ایجاد تفرقه بین آحاد منسجم مسلمین گردند.

علمای اسلام مانع ایجاد تفرقه شوند / هتک حرمت‎ها روشنگری شود

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، مدرسه علمیه نرجس(ع) در بیانیه خود آورده است: بار دیگر با حمایت مدافعان دروغین حقوق بشر و آزادی اندیشه تروریست‌های وهابی به بارگاه صحابى بزرگوار پیامبر اکرم (ص) و یار وفادار امیرمؤمنان على (ع)، حُجربن عدی هجمه برده، فاجعه‌اى دیگر در جهان اسلام به بار آورده و عمق حقد و کینه خود را نسبت به یکی از صحابه بزرگ اسلام به نمایش گذاردند.

در ادامه این بیانیه در رابطه با زندگی این صحابه پیامبر اسلام(ص) آورده شده است: "حجربن عدی" نوجوانی از قبیله کنده و اهل کوفه بود که به نمایندگی از قبیله‌ خود، به خدمت پیامبر رسید و اسلام را برای قبیله خود به ارمغان برد. خدمات این صحابی بزرگ به اسلام و دوری و احتراز از بدعت‌هایی که منافقین وارد اسلام کردند و آگاه‌سازی جامعه مسلمین نسبت به وارونه‌سازی ارزش‌های اسلامی از جمله فعالیت‌هایی بود که در کنار ایمان عمیق مذهبی، رشادت اخلاقی و پایداری در راه اجرای اصول منجر به شهادتش گردید، چرا که فعالیت او زمینه‌ساز بصیرت و وحدت مسلمین است و دشمن و مستکبرین همواره از این اصول حقه می‌هراسند. تخریب مرقد مطهر او پیام‌هایی برای مسلمانان بیدار و مثلث شوم متحد علیه آنان دارد.

مدرسه علمیه نرجس (ع) در ادامه به شرایط کشور سوریه اشاره و تصریح کرده است: وضعیت کنونی سوریه بیانگر تلاش گسترده جریان استکبار، رژیم صهیونیستی و عوامل منطقه‌ای آنان برای دامن زدن به بی‌ثباتی، ‌ناامنی و نهایتا تضعیف جبهه مقاومت در منطقه است. آمریکا می‌داند در میان ملت‏های خاورمیانه جایگاهی نداشته و نمی‌تواند به طور مستقیم به نظامی‌گری بپردازد، بنابراین به ایجاد چتر امنیتی استواری روی آورده است که سه ضلع کشورهای عربی، صهیونیست‌ها و ترکیه را در بر می‌گیرد.

در ادامه این بیانیه آمده است: ایجاد تنش و ناامنی و التهاب از سویی و ایجاد اختلافات فرقه‏ای که از بهترین سلاح‏های جنگ نرم است، از سوی دیگر به ایجاد بی ثباتی در منطقه قوت بخشیده است. دشمنان اسلام با تخریب مرقد چنین آزادمردی دو هدف را دنبال نموده‏اند: اولا جلوگیری از تشجیع و تحریک مسلمان منطقه با تأسی به این اسوه‏های وفاداری و ولایتمداری و نیز تضعیف روحیه مقاومت و ایثار جهادگران در برابر تروریست‏های مزدور و اربابان منطقه‏ای و آمریکایی و صهیونیست آن‏ها؛ دوم دامن زدن به جنگ‌های داخلی شیعه و سنی و ایجاد بی‏ثباتی و ناامنی بیش از پیش در منطقه، غافل از اینکه تخریب مرقد حجر نیز، یادآور حماسه‏سازی‎های وی در گسترش اسلام اصیل و حمایت از مظلومین در برابر دشمنان نابکار است.

مدرسه علمیه نرجس (ع) در ادامه بیانیه خود ضمن محکوم کردن تخریب مرقد این صحابه رسول(ص) خدا تاکید کرده است: مدرسه علمیه نرجس (ع) ضمن محکوم کردن این عمل شنیع و ددمنشانه یادآور می‌شود، این گونه اعمال که با هدف ایجاد تفرقه و شکاف در بین مسلمانان منطقه صورت گرفته تا از این طریق بارقه‎های بیداری اسلامی را خاموش سازد، نتیجه معکوس داشته و سبب تقویت، انسجام و اتحاد صفوف مسلمین می‎گردد.

در ادامه این بیانیه آمده است: مؤسسه علمی تحقیقی مکتب نرجس (ع) از علمای اسلام و مسلمین تقاضا دارد با هوشیاری و تدبیر، ضمن برنامه‎ریزی برای مقابله با این هتک حرمت‎ها به روشنگری پرداخته و مانع ایجاد تفرقه بین آحاد منسجم مسلمین گردند.

انتهای پیام/70005/صا/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول