اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در همدان:

امر به معروف سازمانی الهی است / چرا وزارت امر به معروف نداریم

نماینده ولی فقیه در همدان با تأکید بر اینکه امر به معروف سازمانی الهی است، گفت: امروز امر به معروف و نهی از منکر یک شاخصه سیاستگذاری درست برای اجرا ندارد به طوری که در کشور وزارت ورزش داریم اما وزارت امر به معروف نداریم.

امر به معروف سازمانی الهی است / چرا وزارت امر به معروف نداریم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، آیت‌الله غیا‌ث‌الدین طه‌محمدی ظهر امروز در نخستین شورای فرهنگ عمومی استان همدان در سال جاری با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی یکی از ارکان زنده نگه‌داشتن فرهنگ‌های اصیل دینی و ملی است، افزود: اگر این شورا به موقع برگزار نشود و اهمال‌کاری صورت گیرد، نتیجه‌های لازم حاصل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه حماسه سیاسی به خودی خود خلق نمی‌شود، افزود: یکی از امتیازات شاخص مکتب تشیع این است که عالی‌ترین فرم سیاست‌گذاری است که اکنون دنیای استکبار به این امتیاز شاخص مکتب تشیع پی برده است.

*سیاست‌گذاری ائمه را سرلوحه قرار دهیم

نماینده ولی فقیه در همدان با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های سنگین پیامبران الهی و امامان سیاست‌گذاری است، خاطرنشان کرد: سیاست‌گذاری ائمه بر مبنای سیاست‌گذاری صحیح بوده است، نه سیاست‌گذاری کنونی رایج در دنیا؛

وی با تأکید بر اینکه ما سیاستی در چارچوب تقوای الهی داریم که از همه واجب‌ها واجب‌تر است، افزود: امروز امر به معروف و نهی از منکر یک شاخصه سیاست‌گذاری درست برای اجرا ندارد به طوری که در کشور وزارت ورزش داریم اما وزارت امر به معروف و نهی از منکر نداریم.

طه‌محمدی بیان داشت: امر به معروف و نهی از منکر یک سازمان الهی است که اگر درست اجرا شود همه شئون زنده است و همه مصادیق منکر نیز دفن می‌شود.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو در کشور خاطرنشان کرد: امروز تکلیف همه مردم حضور در انتخابات است اما آنچه در این انتخابات مهم است، سیاست‌گذاری صحیحی است که بدون برنامه‌ریزی امکان ندارد.

*سیاست‌گذاری بهره‌وری نداریم

نماینده ولی فقیه در همدان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به رواج بی‌حجابی و بدحجابی در سطح جامعه اظهار کرد: مردان ما بدانند اگر آنها ذره‌ای غیرت داشته‌ باشند زنان که ناموس آنان هستند، بی‌حجاب نمی‌شوند.

وی رفع بی‌حجابی را وظیفه سیاستگذاری فردی و جمعی همه افراد جامعه عنوان کرد و افزود: مردان باغبان جامعه است که اگر به خوبی بتوانند ناموس خود را مدیریت کنند دشمنان در طمع رواج بی‌حجابی ناکام می‌مانند.

طه‌محمدی بر لزوم ارائه آموزش سیاست‌گذاری در همه ابعاد جامعه تأکید کرد و متذکر شد: در شهر ما ده‌ها ساختمان، سالن، حسینیه، زینبیه، دارالقرآن و ... احداث شده که آن طور که باید و شاید از آن استفاده‌ نمی‌شود چرا که سیاست‌گذاری بهره‌وری نداریم.

*رشته نگهداری اموال در دانشگاه‌ها ایجاد شود

وی با اشاره به اهمیت سیاست‌گذاری نگهداری اموال خاطرنشان کرد: امروزه در دانشگاه‌ها نیاز به ایجاد رشته‌ای با عنوان نگهداری اموال احساس می‌شود تا بتوان به صورت ریشه‌ای به جوانان نگهداری و استفاده بهینه از امکانات را به آنها بیاموزیم.

نماینده ولی فقیه در همدان با تأکید بر اینکه در پوشش لباس‌ها نیز باید سیاست‌گذاری داشته باشیم، بیان داشت: اگر درس سیاست‌گذاری را همه‌شئونی کنیم همه مسائل و موارد عملیاتی می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری سال جدید حماسه سیاسی را زائیده حماسه اقتصادی دانست و گفت: برای تحقق‌بخشی به عنوان سال جدید باید بتوانیم در همه امور با سیاست خاص آن امر گام برداریم تا شعار سال عملیاتی شود.

انتهای پیام/89003/ی30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول