اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال 88 به چه کسی به جز احمدی‌نژاد رأی می‌دادم؟

باقری‌لنکرانی‌: ‌فرزند انقلابم/ در صورت رد صلاحیت ‌به قانون گردن می‌نهم

کاندیدای احتمالی انتخابات ریاست جمهوری گفت: فرزند انقلاب هستم هر چند برخی‌ها مدعی هستند که پدرم به دلیل خارج‌نشین بودن، ضد انقلاب است.

باقری‌لنکرانی‌: ‌فرزند انقلابم/ در صورت رد صلاحیت ‌به قانون گردن می‌نهم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، کامران باقری لنکرانی عصر امروز در جریان پرسش و پاسخ با دانشجویان محقق اردبیلی اظهار داشت: مهم نیست که رئیس جمهور آینده از یک خانواده فقیر یا مرفه باشد مهم این است که منافع کشور و ملت را فدای هیچ مصلحتی نکند.

وی با اشاره به برخی صحبت‌ها در مورد پدر خارج‌ نشینش تصریح کرد: بله این سخن واقعیت دارد اما نمی‌توان نسبت به پدر و مادر بی‌احترامی کرد و نگاه غیر مهربانانه با آنها داشت هر چند گناه پدر را بر گردن پسر و گناه پسر را نیز بر گردن پدر نمی‌اندازند.

باقری لنکرانی خاطر نشان کرد: پدر بنده کارگر یک مجموعه تولیدی آلومینیوم بود که سال 53 تصمیم گرفت به دلیل فضای صنعت آلومینیوم به آمریکا برود.

عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی اضافه کرد: به دنبال این مهاجرت ما نیز در سال 55 به آمریکا رفتیم و یک سالی در آن جا بودیم تا اینکه مادر بنده به دلیل شرایط سخت آمریکا نتوانست طاقت بیاورد و سال 56 به ایران بازگشتیم که بنده در فضای پیروزی انقلاب وارد شده و تحصیلاتم را نیز در ایران انجام دادم.

وی بیان کرد: این بسیار بهتر از شرایطی است که عده‌ای می‌خواهند امروز گرین کارت بگیرند و هوس خارج را دارند چرا که بنده فرزند انقلاب هستم هر چند پدرم خارج‌نشین باشد و بیش از 35 سال است که در این آب و خاک زیست می‌کنم.

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری در پاسخ به سئوال دیگری در مورد مدل مقاومت دولت باقری لنکرانی در برابر تهدیدها و فشارها یادآور شد: مدل ما مدل مقاومت با تدبیر و هوشمندی می‌باشد.

باقری لنکرانی در ادامه گفت: اگر رد صلاحیت شوم هیچ اعتراضی نمی‌کنم به قانون گردن می‌نهم اما باید بدانید که 14 سال مسئول هیئت نظارت بر انتخابات از طرف شورای نگهبان در استان فارس بودم.

فتنه 88 سخت‌ترین چالش انقلاب بود

وزیر اسبق بهداشت در مورد فتنه افزود: نباید فکر کنیم که اتفاقات عجیب 88 جز فتنه اتفاق دیگری بود چرا که تمام شواهد و قراین نشان می‌دهد که 88 فتنه عظیمی در این کشور رخ داد که جدی‌ترین چالش انقلاب در دهه اخیر بود.

باقری لنکرانی تصریح کرد: من در همان سال به همراه دوستان کانون فرهنگی بصیرت را راه‌اندازی کردیم و ماه‌های بعد فرصتی پیش آمد تا به محضر ولی امر مسلمین برسیم که آقا اعلام کردند کار شما در روشنگری و بصیرت‌افزایی بسیار ارزشمند است.

وی در مورد دخالت جبهه پایداری در فتنه 88 خاطر نشان کرد: در آن زمان که جبهه پایداری شکل نگرفته بود اما اینکه بخواهید ما را مقصر قلمداد کنید این دیگر به وجدان شما بستگی دارد.

وزیر کابینه نهم اضافه کرد: موسوی قبل از انتخابات در مصاحبه با مجله تایمز اعلام کرد که در صورت پیروزی در انتخابات اختیارات ولایت فقیه را تعدیل می‌کنم و بررسی‌ها نشان می‌دهد این افراد از ابتدا نگاه براندازی داشتند که هر چند زمینه‌های فتنه در بیرون از کشور مهیا شد.

وی بیان کرد: زمانی که رهبری انقلاب 9 دی را قله می‌نامد عطف به فتنه است و باید قدر 9 دی و خلق چنین حماسه‌هایی را بدانیم.

افتخار می‌کنم در دولت نهم عضو کابینه ارزشی بودم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، این اصولگرا ادامه داد: ‌سال 88 باید به چه کسی جز احمدی‌نژاد رأی می‌دادیم چرا که این دولت نکات بسیار مثبتی داشته که توانست گفتمان امام و ارزش‌های اصیل انقلاب را احیا کند و به معنای واقعی انقلاب را به ریل حقیقی برگرداند.

این عضو جبهه پایداری گفت: افتخار می‌کنم که در دولت نهم عضو کابینه ارزشی بودم هر چند اول و آخر یک دولت و رئیس جمهور ممکن است تفاوت داشته باشد.

وی یکی از عوارض به وجود آمده را گرایش به اصولگرایی حزبی به عنوان یک آفت توصیف کرد و افزود: اینکه بخواهیم هر کار اطرافیان را توجیه کنیم و به نظر جمع اعتنایی نکنیم بزرگ‌ترین نقطه ضعف دولت بود.

باقری لنکرانی به فعال بودن شورای فقهی در جبهه پایداری و خروج برخی از نیروهای ضعیف از این مجموعه اشاره کرد و اظهار داشت: بنده معتقدم نقش رهبری در کارهای اجرایی مداخله نکردن اما مراقبت کردن است چرا که رهبری فرزانه انقلاب همیشه و در مصلحت‌های بزرگ به ویژه سیاست خارجی نظرشان صائب بوده و همیشه مورد احترام می‌باشند.

وی تصریح کرد: ‌اینکه ادعا می‌شود دولت اجازه آقا مورد قبول نیست، خاطر نشان کرد: بنده معتقدم دولت باید پاسخگوی کارهای انجام شده خود باشد و این‌گونه نباشد که برخی‌ها ادعا کنند به ما اجازه کار ندادند.

باقری لنکرانی ضرورت مسئولیت‌پذیر بودن یک رئیس جمهور دلسوز را یادآور شد و اضافه کرد: در کنار این مسایل باید نقدپذیری و همچنین توجه به نگاه کارشناسی در دستور کار باشد.

شبکه نخبگان را قبل از شکل‌گیری کابینه راه‌اندازی می‌کنم

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری بیان کرد: بنده قبل از تشکیل کابینه در صورت پیروزی در انتخابات شبکه نخبگان اجتماعی را تشکیل می‌دهم تا از طریق این شبکه نظرات و پیشنهادات مردمی را جویا شوم.

وی در پاسخ به سئوالی در مورد دیدگاه خود به مسئله زنان ادامه داد: ما در این حوزه به جای پرداختن به اصل موضوع و اصالت دادن به مشکلات جامعه زنان نگاه حاشیه‌ای را در دستور کار قرار دادیم در حالی که باید نقش اجتماعی و خانوادگی زنان احیا شود.

باقری لنکرانی تمرکز به یک موضوع خاص و بی‌اهمیت را نگاه رضاخانی و دارای آفت توصیف کرد و گفت: ما باید فضایی را به وجود آوریم تا زن ایرانی در کنار حضور در اجتماع بتواند رسالت واقعی خود را در خانواده به ویژه همسرداری، اداره منزل و تربیت فرزندان عهده‌دار شود.

دولت حق معرفی کاندیدایی را ندارد

کاندیدای احتمالی ریاست جمهوری افزود: دولت حق انتخاب و معرفی کاندیدا در انتخابات را ندارد هر چند برخی از افراد منسوب به دولت کاندیدا می‌شوند.

باقری لنکرانی تصریح کرد: ‌به دلیل آن که دولت مجری انتخابات است، نباید در انتخابات دخالت کند و امکان ائتلاف جبهه پایداری با کاندیدای دولت در حد صفر است.

انتهای پیام/62001‌/ش40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول