اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت

سرما 5 هزار میلیارد ریال به کشاورزان زنجان خسارت وارد کرد

معاون امور عمرانی استاندار زنجان با اشاره به سرمای پنج درجه زیر صفر طی دو روز پنجم و ششم اردیبهشت گفت: این سرما 5 هزار میلیارد ریال خسارت به محصولات کشاورزی و باغی استان وارد کرده است.

سرما 5 هزار میلیارد ریال به کشاورزان زنجان خسارت وارد کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، علی‌اکبر کریمی بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به سرمای دو روزه در پنجم و ششم اردیبهشت ماه اظهار داشت: این سرمازدگی خسارت‌های زیادی را به محصولات کشاورزی در اغلب نقاط استان وارد کرده است.

وی به خسارت‌های اولیه برآورد شده ناشی از سرمازدگی طی روزهای پنجم و ششم اردیبهشت ماه اشاره کرد و افزود: سرما در همه شهرستان‌های استان به جز طارم به محصولات زراعی و باغی خسارت وارد کرده است.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان درصد خسارت به محصولات کشاورزی در سطح استان زنجان را بین 65 تا 95 درصد اعلام کرد.

وی با بیان اینکه گزارش خسارت‌های وارد شده به محصولات باغی و زراعی به مقام‌های کشوری ارائه شده است، اضافه کرد: محور اصلی در تهیه گزارش‌های نحوه جبران خسارت‌های وارد شده به محصولات کشاورزی و باغی است.

کریمی با اشاره به پوشش بیمه‌ای کم در مزارع زراعی و باغات استان زنجان گفت: عدم پوشش بیمه موجب خسارت‌های سنگین در محصولات زراعی و باغی شده است.

وی تصریح کرد: از 190 هزار هکتار اراضی زراعی استان زنجان فقط 80 هزار هکتار پوشش بیمه‌ای داشته‌اند.

معاون امور عمرانی استاندار زنجان برآورد اولیه خسارت‌های سرمازدگی را در محصولات زراعی و کشاورزی استان 4 هزار و 720 میلیارد ریال عنوان و اضافه کرد: گزارش‌های تکمیلی حکایت از 5 هزار میلیارد ریال خسارت به این محصولات است.

وی تاکید کرد: این خسارت خاموش بسیار سنگین بوده است به نحوی که در برخی مناطق همه محصولات را از بین برده است.

در این جلسه مسئول حفظ نباتات جهاد کشاورزی استان زنجان گزارشی از اقدامات انجام شده برای مبارزه با افت‌های کشاورزی از جمله سن گندم و ملخ مراکشی ارائه داد.

عسگری با بیان اینکه استان زنجان رتبه برتر را در مبارزه با سن گندم به دست آورده است، اضافه کرد: ادامه روند مبارزه با این آفت‌ها نیازمند تزریق به موقع اعتبارات مورد نیاز است.

مدیرکل مدیریت بحران استان زنجان هم در این جلسه از تصویب 850 میلیون تومان برای مبارزه با آفات نباتی در سطح استان زنجان خبر داد و گفت: 550 میلیون تومان از این اعتبار تزریق شده است و دستور پرداخت مابقی اعتبار هم صادر شده است.

انتهای پیام/73004/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول