اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان تاکید کرد

توسعه پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی زنجان

استاندار زنجان بر توسعه پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی و باغی استان زنجان با استفاده از ظرفیت شرکت‌های ترویج کشاورزی تاکید کرد.

توسعه پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی زنجان

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، محمد رئوفی‌نژاد بعدازظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان زنجان با اشاره به اینکه جلسات مدیریت بحران هر دو ماه یکبار تشکیل می‌شود، اظهار داشت: این جلسه به صورت فوق‌العاده و برای بررسی خسارت‌های زراعی و باغی استان تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه در حوادث غیرمترقبه، زلزله در مرحله نخست بررسی‌ها قرار دارد، افزود: سیل و سایر حوادث در مرحله بعد از زلزله قرار دارند و آن هم به دلیل نوع حادثه و حوادث ناشی از آن است.

استاندار زنجان با اشاره به پیگیری‌های به عمل آمده برای جبران خسارت‌های حوادث غیر‌مترقبه تصریح کرد: گزارش‌های خسارت‌های ناشی از تگرگ و سرما‌زدگی به مسئولان کشوری ارائه شده است.

وی با بیان اینکه موضوع خسارت‌ها به کشاورزان باید در داخل استان هم پیگیری و راه‌حل‌ها برای کاهش خسارت‌ها بررسی شود، ادامه داد: همزمان با پیگیری دریافت کمک از خارج استان، اقداماتی هم باید در داخل استان انجام شود.

رئوفی‌نژاد با اشاره به پراکنده بودن کشاورزان استان زنجان در 22 هزار کیلومتر تصریح کرد: بیمه محصولات این کشاورزان باید از طرق مختلف پیگیری شود.

وی با ناکافی دانستن فعالیت پنج شرکت بیمه‌گذار محصولات کشاورزی و باغی اضافه کرد: برای این کار باید از همه ظرفیت شرکت‌های خدمات‌رسان در عرصه کشاورزی استفاده شود.

استاندار زنجان تاکید کرد: باید بین ارگان‌های فعال در عرصه کشاورزی و شرکت‌های بیمه‌گذار تفاهم‌نامه‌ای برای افزایش سطح پوشش بیمه محصولات به امضا برسد.

وی با بیان اینکه خسارت‌های وارد شده به محصولات کشاورزی به اقتصاد استان ضربه وارد می‌کند، افزود: نحوه جبران قسمتی از این خسارت‌ها در استان و کشور بررسی می‌شود.

رئوفی‌نژاد با تاکید بر استفاده از ظرفیت دانشگاه‌ها برای کاهش خسارت‌ها گفت: استفاده از امکانات جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی و باغی باید در بین کشاورزان فرهنگ‌سازی شود.

در این جلسه نماینده دانشگاه زنجان به وجود 70 عضو هیئت علمی در این دانشگاه اشاره کرد و گفت: اغلب این اعضا تخصص خود را در بخش تنش زیستی گرفته‌اند.

وی بر لزوم چاره‌اندیشی برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: انجام این اقدامات راهکارهای علمی دارد که دانشگاه می‌تواند کمک کند.

انتهای پیام/73004/ش30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول