اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد

رتبه چهارم و کشوری پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در عملکرد پژوهشی

مدیرکل پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد از رتبه چهارم عملکرد پژوهشی این اداره‌کل در کشور و در طول سال گذشته خبر داد.

رتبه چهارم و کشوری پزشکی قانونی کهگیلویه و بویراحمد در عملکرد پژوهشی

کامروز امینی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار کرد: پزشکی قانونی یکی از دستگاه‌های مهم زیر نظر قوه قضاییه است که کارکرد آن در جامعه بسیار ضروری و حائز اهمیت است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد ابراز کرد: بر همین اساس این دستگاه وظایف مهمی بر عهده دارد که یکی از آن‌ها اظهار نظر در امور پزشکی قانونی و کارشناسی آن، کالبدشکافی و انجام امور آزمایشگاهی و پاراکلینیکی به دستور مراجع قضایی است.

امینی به دیگر وظیفه دستگاه متبوع خود اشاره کرد و افزود: پاسخ به استعلام ادارات و سازمان‌های وابسته به قوه قضاییه و سایر دستگاه‌های دولتی از دیگر وظایف ما به شمار می‌رود.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: اجرای برنامه‌های کارآموزی پزشکی قانونی و بررسی صلاحیت علمی داوطلبان خدمت پزشکی قانونی جزو وظایف پزشکی قانونی است.

امینی همکاری علمی و انجام امور آموزشی و پژوهشی مورد نیاز دانشگاه‌ها که برای پیشبرد اهداف این سازمان و دانشگاه‌ها مفید بوده را از دیگر وظایف دستگاه تحت مدیریت خود دانست.

وی افزود: در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز خدمات خوب و گسترده‌ای طی سالیان اخیر از سوی پزشکی قانونی با همکاری همه همکاران صورت گرفته که این خدمات در سال گذشته قابل توصیف است.

امینی در همین زمینه با ذکر آماری ادامه داد: تعداد کل پرونده‌های رسیدگی شده در سال 91 این اداره‌کل 25 هزار و 490 مورد بوده است.

این مسئول افزود: از این تعداد 23 هزار و 430 مورد مربوط به معاینه، 422 نفر تعداد اجساد معاینه شده، تعداد کمیسیون‌ها 162 پرونده و تعداد آزمایشات نیز یک هزار و 374 آزمایش بوده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد به جز آمار به دیگر موفقیت‌های این اداره‌کل در سالی که گذشت اشاره کرد و افزود: اخذ رتبه نخست ارزیابی عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در شاخص‌های عمومی و اختصاصی موفقیتی بود که شامل حال همکاران ما در این دستگاه شد.

امینی اخذ رتبه سوم طرح تکریم در بین دستگاه‌های سلامت و رفاه اجتماعی استان و اخذ رتبه چهارم عملکرد پژوهشی در میان ادارات کل پزشکی قانونی کشور را از دستاوردهای این اداره‌کل در کهگیلویه و بویراحمد معرفی کرد.

وی در ادامه گریزی به توسعه فعالیت پزشکی قانونی در سایر مناطق استان زد و گفت: افتتاح مرکز پزشکی قانونی شهرستان گچساران و آغاز به کار پروژه پزشکی قانونی یاسوج از اقدامات اداره‌کل در سال 91 بوده است.

انتهای پیام/82009/ق30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول