اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای ساخت راه‌آهن

پرتغالی‌ها به شیراز می‌آیند

پرتغالی‌ها برای ساخت راه‌آهن و بزرگ‌راه به شیراز می‌آیند.

پرتغالی‌ها به شیراز می‌آیند

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان فارس، مدیرکل این اداره، در نشستی با مسئولان کنسرسیوم CONTATCO ATLANTICO اولویت‌های سرمایه‌گذاری استان فارس در بخش راه و شهرسازی را تشریح کرد.

هوشنگ عشایری در این نشست با پر اهمیت خواندن نقش استان فارس در بخش‌های حمل و نقل و مسکن گفت: سیستم حمل و نقل در توسعه ملی و منطقه‌ای بسیار پر اهمیت است و معتقدیم بدون توسعه این صنعت، رشد صنایع دیگر در هر منطقه‌ای رنگ می‌بازد.

قائم مقام وزیر و مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس ادامه داد: استان فارس با پتانسیل‌هایی که دارد باید به چهارراه ریلی کشور تبدیل شود و تنها در این صورت است که گردشگری فارس به جایگاه واقعی خود دست می‌یابد و کشاورزی و صنعت این استان رونقی دیگر به خود می‌گیرد.

عشایری خاطرنشان کرد: بر اساس قولی که به مردم استان فارس داده‌ایم و نیاز شدید فارس به توسعه در بخش حمل و نقل از سرمایه‌گذاری در این بخش به صورت جدی حمایت می‌کنیم.

این مسئول ادامه داد: اگر بخواهیم کلی‌تر به این مقوله بپردازیم می‌بینیم که در فرآیند توسعه وجود راه‌های ارتباطی به ویژه بزرگراه‌ها و آزادراه‌ها، راه ریلی، هوایی و ... نقش زیرساختی دارند و توسعه این زیرساخت‌ها در رشد سرمایه‌گذاری، تعاملات انسانی و تبادل افکار و اندیشه‌های اجتماعی و فرهنگی انسان نیز نقشی موثر می‌یابد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به پروژه‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در استان فارس اشاره کرد و ابراز داشت: پروژه راه آهن شیراز - اهواز، پروژه آزادراه شیراز - بوشهر، پروژه آزادراه شیراز - صدرا و پروژه تجاری، اداری، مسکونی بزین از جمله طرح‌های سرمایه‌گذاری بزرگ ما برای استان فارس است.

در این نشست، این چهار پروژه بزرگ سرمایه‌گذاری به کنسرسیوم CONTATCO ATLANTICO پرتغالی که در پروژه‌های عمرانی بزرگ فعال هستند ارائه و مقرر شد، این کنسرسیوم در نشست آتی با پیشنهادات اجرایی وارد میدان شوند.

همچنین در این جلسه علاوه بر مسئولان راه و شهرسازی فارس، نمایندگانی از استانداری این استان نیز حضور داشتند.

انتهای پیام/ 2448/ب/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول