اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سال آینده صورت می‌گیرد

پذیرش 120 دانشجوی دکتری در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین

معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) قزوین گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال آینده بیش از 120 دانشجوی مقطع دکتری در این دانشگاه پذیرش شوند.

پذیرش 120 دانشجوی دکتری در دانشگاه امام خمینی (ره) قزوین

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، جعفر احمدی در مراسم بزرگداشت مقام معلم و تقدیر استادان برتر آموزشی و پژوهشی که در سالن اجتماعات دانشکده علوم انسانی این دانشگاه برگزار شد، اظهار داشت: در چند ماه گذشته ظرفیت پذیرش دوره‌های دکتری این دانشگاه به دو برابر افزایش یافته است.

احمدی افزود: در قبال افزایش کمیت، کیفیت دوره‌ها نیز رصد می‌شود و تضمین کیفیت، شرط استمرار این دوره‌هاست.

وی با بیان اینکه در سال تحصیلی آینده بیش از 120 دانشجو در مقطع دکتری در این دانشگاه پذیرفته می‌شوند، ادامه داد: در این صورت تعداد دانشجویان مقطع دکتری نسبت به سال گذشته چهار برابر می‌شود.

احمدی با بیان اینکه قرن 21، قرن تلفیق و تجمیع تخصص‌هاست، افزود: تحویل فارغ‌التحصیلان موفق به جامعه در گرو توجه به رشته‌های بین رشته‌ای است و بر همین اساس در سال جاری در پذیرش دانشجویان مقطع دکتری، به این قبیل رشته‌ها توجه ویژه‌ای شده است.

وی، معلم را اصلی‌ترین عنصر در تعلیم و تربیت خواند و ادامه داد: با وجود تحولات گسترده در عرصه‌های مختلف و به‌ویژه فن‌آوری و ارتباطات، نه تنها اهمیت استاد در تربیت علم‌آموزان کاهش نیافته؛ بلکه جایگاه آن نمایان‌تر شده است.

احمدی با بیان اینکه بررسی کارنامه علمی ایران حاکی از عزم کشور برای کسب رتبه‌های بین‌المللی است، پیشرفت‌های علمی و فرهنگی کشور را مرهون زحمات اساتید دانشگاه‌ها دانست.

وی، گسترش تحصیلات تکمیلی به ویژه در دوره دکتری را بخشی از برنامه‌های اجرایی حوزه کاری خود در راستای ارتقای نظام آموزشی عنوان و تصریح کرد: بیشتر دانشگا‌ه‌های تراز اول جهان دانشگاه‌های نسل سوم هستند که از نظام آموزشی و پژوهشی عبور کرده و تبدیل به مراکز پیشرو شده اند.

معاون آموزشی دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) بیان کرد: دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی، بازوان توانمند اساتید هستند و مدیریت نادرست دانش آنان منجر به اتلاف سرمایه های کشور می‌شود.

*مقالات دانشجویی، روشی برای برطرف کردن معضلات کشور

احمدی اذعان کرد: اساتید باید در نظر داشته باشند که هر مقاله دانشجویی می‌تواند تبدیل به یک روش برای حل معضلات کشور شود و بهره‌مندی از آن‌ها سهم قابل قبول‌تری را در تولید علم به کشور اختصاص می‌دهد.

این مسئول بازنگری سرفصل‌های آموزشی رشته‌های تحصیلی را ضروری خواند و افزود: سرفصل‌های فعلی تاریخ گذشته هستند و باید به نحوی تغییر کنند که نیاز بخش صنعت را نیز مورد توجه قرار دهند.

احمدی با بیان اینکه تجهیز فارغ‌التحصیلان به علوم روز با سرفصل های فعلی میسر نیست، از مدیران گروه‌های آموزشی خواست تا فعالانه دانشگاه را در بازنگری سرفصل‌ها یاری کنند.

*استاد، موتور حرکتی در جنبش‌های علمی است

وی، استاد دانشگاه را موتور حرکتی در جنبش‌های علمی خواند و گفت: هر چه مرتبه استاد بالاتر باشد، سرعت حرکت‌های علمی بیشتر است.

معاون آموزشی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه میانگین زمان ترفیع یک عضو هیئت علمی، چهار سال است، افزود: این دانشگاه در حال حاضر 251 عضو هیئت علمی دارد که در صورت همت آنان و تلاش معاونت آموزشی برای فراهم کردن بسترهای ارتقای سطح علمی اعضا، چهار سال بعد دانشگاه 251 دانشیار خواهد داشت.

*آموزش زبان انگلیسی مختص دانشجویان دانشگاه بین‌المللی

احمدی به اجرای طرح جامع آموزش زبان انگلیسی مختص دانشجویان این دانشگاه اشاره و بیان کرد: پس از بررسی این طرح و تصویب آئین‌نامه اجرای آن، طرح یاد شده برای تمام دانشجویان ورودی 91 و پس از آن، در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس این طرح، گذراندن 20 واحد زبان انگلیسی برای دانشجویان این دانشگاه الزامی است و پس از گذشت سه سال، یک هزار نفر فارغ‌التحصیل ورودی 91، در کنار داشتن تخصص اصلی رشته خود، در مکالمه، ترجمه و استفاده از متون علمی به زبان انگلیسی موفق خواهند بود.

احمدی همچنین از انتخاب یک استاد نمونه از هر یک از گروه‌های آموزشی این دانشگاه از سال جاری خبر داد و گفت: کمیت و کیفیت دروس ارائه شده از سوی اساتید، از جمله معیارهای انتخاب این افراد است.

در پایان این مراسم که با حضور عبد‌العلی آل بویه رئیس، امیر‌عباس رصافی معاون پژوهشی، حجت‌الاسلام عبدالکریم عابدینی مسئول نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه‌های استان و جمعی از اعضای هیئت علمی و دانشجویان دانشگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) برگزار شد، از استادان برتر آموزشی و پژوهشی این دانشگاه تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/77011/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول