اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان خبر داد

هوشمندسازی 24 درصد مدارس زنجان/ اعزام 100 معلم زنجانی به مناطق جنگی جنوب

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان گفت: در سال گذشته آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان 24 درصد از مدارس را هوشمندسازی کرده است.

هوشمندسازی 24 درصد مدارس زنجان/ اعزام 100 معلم زنجانی به مناطق جنگی جنوب

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، جلال گنجی بعدازظهر امروز در مراسم هفته معلم همه معلمان را جزو انسان‌های نمونه دانست و اظهار کرد: موفقیت‌های آموزش و پرورش در سال گذشته حاصل تلاش کارشناسان، مسئولان، مدیران و معلمان بوده است.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته آموزش و پرورش ناحیه یک در زمینه علمی و فناوری رشد 9 درصدی تعدادی از رشته‌های فنی و کاردانش را داشته است، تصریح کرد: این رشد از 39 درصد به 48 درصد رسیده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان افزود: در سال گذشته 13 درصد فارغ‌التحصیلان در شاخه کار و دانش افزایش یافته و از 50 درصد به 63 درصد رسیده است.

وی به افزایش 10 درصدی درس دانش‌آموزان پایه دوم شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش از 38 درصد به 48 درصد اشاره و خاطرنشان کرد: در سال گذشته شاهد رشد 100 درصدی مدارس خاص بوده‌ایم که دو مرکز تیزهوشان به نام تیزهوشان دخترانه فرزانگان و شهید بهشتی پسرانه در ناحیه یک دایر شده است.

گنجی اضافه کرد: همچنین در سال گذشته مدرسه شاهد متوسطه دخترانه نیز افتتاح شد.

وی با بیان اینکه امیدواریم در سال گذشته نیز رشد 100 درصدی مراکز با همت اداره کل آموزش و پرورش انجام شود، ادامه داد: تلاش می‌شود تعداد مراکز تیزهوشان از دو مرکز به چهار مرکز ارتقا یابد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان به کسب رتبه برتر کشوری در طرح همیار معلم اشاره و تصریح کرد: در جشنواره فناوری و اطلاعات دانش‌آموزان ناحیه یک زنجان رتبه دوم و چهارم کشوری را در ساخت بازی‌های رایانه‌ای کسب کردند.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان 24 درصد از مدارس را هوشمندسازی کرد، افزود: همچنین در سال گذشته بیش از یک‌هزار دانش‌آموز به منطقه عملیات دفاع مقدس در قالب راهیان نور اعزام شد.

گنجی تعداد مدارس قرآنی را 80 مورد با 284 دانش‌آموز اعلام کرد و افزود: در سال گذشته تعداد شرکت‌کننده‌‌های کلاس‌های قرآنی 7 هزار و 273 نفر بوده است.

وی با اشاره به اینکه در مسابقات قرآن و نهج‌‌البلاغه و احکام 30 هزار و 241 دانش‌آموز در مرحله آموزشگاهی شرکت داشتند، تصریح کرد: از این تعداد یک‌هزار و 927 نفر به مرحله منطقه‌ای و 104 نفر به منطقه استانی راه یافتند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان به طرح حفظ قرآن کریم اشاره کرد و اذعان داشت: تعداد 918 نفر از فرهنگیان و دانش‌آموزان در این طرح شرکت داشتند.

وی ادامه داد: در طرح حفظ قرآن در نیم جزء 693 نفر، یک جزء 188 نفر، سه جزء 14 نفر، شش جزء 9 نفر، 10 جزء چهار نفر، 20 جزء هشت نفر و کل قرآن دو نفر حافظ قرآن شرکت داشتند.

گنجی به کسب مقام دوم در رشته‌های ورزشی در بین مراکز چهارده‌گانه اشاره کرد و افزود: در این مسابقات دانش‌آموزان 38 مدال طلا، 19 مدال نقره و 20 مدال برنز کسب کردند.

وی همچنین به برگزاری 21 دوره مسابقات ورزشی در 14 رشته برای برادران و هفت رشته ورزشی برای خواهران اشاره کرد.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان با اشاره به اینکه در سال گذشته آموزش و پرورش با کمبود مالی رو به رو بوده است، تصریح کرد: با این وجود بسیاری از طرح‌ها افتتاح و راه‌اندازی شد.

وی یکی از از طرح‌های افتتاح شده در سال گذشته را طرح صبا و ورزش شنا برای دانش‌آموزان پایه سوم ابتدایی دانست و اضافه کرد: در این طرح 65 درصد از دانش‌آموزان که بیشتر از مدارس شهری بودند، آموزش داده شدند.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان گفت: در امور اداری، آموزش و پرورش ناحیه یک رتبه نخست در تحقیقات‌سنجی در بین مناطق چهارده‌گانه را کسب کرد.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال تحصیلی گذشته 5 هزار و 500 حکم برای معلمان صادر شد، تصریح کرد: صدور این حکم‌ها تلاش شبانه‌روزی کارکنان آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

گنجی به صدور بیش از 10 هزار تشویق برای همکاران آموزش و پرورش اشاره کرد و افزود: در سال گذشته به بیش از یک‌هزار و 406 نفر طرح تشویقی اهدا شد.

وی اضافه کرد: شورای آموزش و پرورش شهرستان زنجان سال گذشته در بین مناطق چهارده‌گانه مقام نخست را کسب کرده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان به کسب رتبه نخست در برگزاری دوره‌های ضمن خدمت فرهنگیان در مناطق چهارده‌گانه اشاره و تصریح کرد: در سال گذشته بر هر معلم 200 ساعت دوره ضمن خدمت ایجاد شد.

وی یکی از شاخص‌ترین و موفق‌ترین فعالیت‌های آموزش و پرورش را اجرای سند تحول بنیادین دانست و اظهار کرد: آموزش و پرورش 30 سال منتظر اجرای این طرح بود.

گنجی اجرای طرح سند تحول بنیادین را جزو افتخارات آموزش و پرورش دانست و افزود: این طرح در سال گذشته توسط وزیر آموزش و پرورش عملیاتی شد.

وی به اجرای دو برنامه در طرح سند تحول بنیادین اشاره کرد و افزود: در این طرح برنامه تحلیل فضای آموزش و تامین نیروی انسانی بوده است.

رئیس آموزش و پرورش ناحیه یک زنجان درباره ساماندهی تامین نیروی انسانی گفت: تخصصی کردن دوره‌های تحصیلی یکی از برنامه‌های اخیر آموزش و پرورش بود که در این طرح  174 نفر نیروی مازاد خواهر به نحو احسن مدیریت شد.

وی با بیان اینکه در جشنواره جابربن‌حیان دوره ابتدایی 540 دانش‌آموزان شرکت داشتند، افزود: در این جشنواره 210 دانش‌آموز به مرحله ناحیه‌ای و 16 نفر به مرحله استانی راه یافتند.

انتهای پیام/2308/ش40/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول