اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم شوشتر در مجلس خواستار شد

ساخت سیلوهای سرپوشیده برای کاهش خسارات بارندگی

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی خواستار ساخت سیلوهای سرپوشیده در خوزستان برای کاهش خسارات ناشی از بارندگی در فصول برداشت محصول به ویژه گندم شد.

ساخت سیلوهای سرپوشیده برای کاهش خسارات بارندگی

حجت‌الاسلام سیدمحمد سادات ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار کرد: ساخت سیلوها و مراکز خرید گندم سرپوشیده می‌تواند خسارت‌های ناشی از بارندگی در فصول برداشت محصول به ویژه گندم و کلزا را به شدت کاهش دهد و در این باره باید دولت تلاش بیشتری کند.

وی افزود: گندم پس از برداشت از مزارع در مراکز خرید به عاملان دولتی تحویل داده می‌شود و چند روزی در سیلوهای روباز نگهداری می‌شود و این نگهداری محصول اگر در شرایط بارندگی باشد باعث وارد شدن خسارت جدی به محصولات برداشت شده می‌شود.

نماینده مردم شوشتر در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: باید در اسرع وقت در راستای احداث سیلوها و انبارهای سرپوشیده اقدام کرد.

*بخش خصوصی وارد شود

دبیر دوم کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برای احداث این سیلوها و انبارهای روباز باید از توان بخش خصوصی استفاده کرد.

وی اضافه کرد: بخش خصوصی باید برای ساخت این سیلوها اقدام کند تا هم باری از دوش دولت در این باره برداشته شود و هم فرصت حضور سرمایه‌گذاران به بخش خصوصی داده شود.

سادات ابراهیمی خواستار اعطای تسهیلات به بخش خصوصی برای راه‌اندازی سیلوهای سرپوشیده شد و گفت: باید در این زمینه به بخش خصوصی تسهیلات داد و زمان و فرآیند اعطای تسهیلات را به حداقل کاهش داد.

وی در پایان گفت: رفع معضلات در حوزه کشاورزی می‌تواند باعث افزایش ارزش افزوده این بخش شود و مشکلات اشتغال‌زایی را در جامعه کاهش دهد.

انتهای پیام/72006/خ30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول