اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

تعلیم و تربیت  /  آموزش و پرورش

مدیرکل آموزش و پرورش کرمان تصریح کرد

افکار ناب شهید مطهری مانع بارش شبهات فرهنگی

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به این‌که امروز باران شبهات فرهنگی دشمن به شدت فرهنگ ما را به مخاطره انداخته است، عنوان کرد: برای رهایی از این شبهات باید افکار ناب شهید مطهری را در جامعه ترویج دهیم.

افکار ناب شهید مطهری مانع بارش شبهات فرهنگی

به گزارش‌ خبرگزاری فارس از کرمان، ابراهیم شیخ‌بهایی امروز در همایش تجلیل از معلمان نمونه منطقه‌ای، شهرستانی و استانی کرمان‌ اظهار داشت: هفته معلم به نام یکی از عزیزترین یاران و پاره تن امام راحل نام‌گذاری شده و اندیشه و تفکر این شهید بزرگ باید ما را به این مسیر رهنمون سازد که عطر شهادت را با تمام وجود احساس کنیم.

وی افزود: سال جاری در حالی 22 یادواره شهدای معلم را برگزار می‌کنیم که آموزش و پرورش در اوج قله افتخار و ماحصل‌ خون‌ها شهدا است، 228 معلم شهید و 2 هزار و 600 دانش‌آموز شهید بر تارک آسمان آموزش و پرورش استان کرمان می‌درخشند.

شیخ‌بهایی با اشاره به این‌که امروز باران شبهات فرهنگی دشمن به شدت فرهنگ ما را به مخاطره انداخته است، عنوان کرد: جا دارد افکار ناب شهید مطهری را در جامعه ترویج دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان تصریح کرد: وقتی شبهه‌ها مسئله‌ای مانند حجاب در جامعه دیده می‌شود، چرا باید مشقت و زحمت راه‌های دیگر را متحمل شویم در حالی که یادگار ارزشمند استاد مطهری در بحث حجاب در دست ماست.

وی اعجاز موجود در کتاب‌های شهید مطهری را برگرفته از اعجاز قرآن کریم دانست و بیان داشت: معلمان باید در راستای ترویج افکار استاد مطهری گام بردارند و ترویج افکار استاد مطهری‌ همان اجرای تحول بنیادین در نظام آموزش و پرورش است.

شیخ‌بهایی گفت: باید در زمینه مطالبه رهبر معظم انقلاب اسلامی که همان رسیدن به حیات طیبه است، برای ترویج افکار استاد مطهری بکوشیم.

وی تصریح کرد: یکی از کارهای زیبا و هنرمندانه مقام معظم رهبری نام‌گذاری سال‌ها به عنوان‌های مختلف است و با کنار هم گذاردن نام سال‌های مختلف در می‌یابیم که این نام‌گذاری‌ها همان نظام برنامه‌ریزی و ترسیم چشم‌انداز آینده نظام است.

شیخ‌بهایی خاطر نشان کرد: یکی از ویژگی‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی توجه خاص به برنامه‌ریزی در امور است که بارها در اعمال، رفتار و کلام ایشان گوشزد شده است و برای ‌نخستین بار برنامه دراز مدت 20 ساله کشور را ترسیم و طرح‌ریزی کردند.

وی با اشاره به سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی، سنت نام‌گذاری را بر اساس برنامه‌ریزی و تدابیر مقام معظم رهبری و بر اساس چشم‌انداز 20 ساله کشور ذکر کرد و گفت: برای خلق یک حماسه صرفاً حضور فرهنگیان کافی نیست، بلکه شور و گستردگی در انتخابات همراه با ترویج اثرات حماسه سیاسی و بصیرت‌دهی اجتماعی از سوی فرهنگیان مد‌نظر است تا خلق حماسه سیاسی منجر به خلق حماسه اقتصادی شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان همچنین با اشاره به ابلاغ رسمی سیاست‌های حاکم بر تحول بر نظام تعلیم و تربیت توسط مقام معظم رهبری تصریح کرد: تحول در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی در راستای رسیدن به حیات طیبه یعنی رسیدن به زندگی مطلوب اسلامی است و مدینه فاضله در این ابلاغیه حاصل ویژگی‌هایی است که برای محصول نهایی آموزش و پرورش ذکر شده است.

انتهای پیام/80018/ط30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول