اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس:

جامعه برای پیشگیری از اعتیاد نیازمند سرمایه‌گذاری است

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: جامعه ما برای پیشگیری از امر اعتیاد نیازمند سرمایه‌گذاری‌ها است.

جامعه برای پیشگیری از اعتیاد نیازمند سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمدمهدی زاهدی ظهر امروز در همایش اعتیاد و رفتارهای پرخطر که در دانشگاه خوارزمی کرج برگزار شد اظهار داشت: امروز معضل اعتیاد در جامعه وجود دارد اما برای رفع و از بین بردن این بلای خانمان‌سوز باید تدابیر اساسی اندیشید و سرمایه‌گذاری‌هایی را برای رفع این معضل در نظر گرفت.

وی ادامه داد: یکی از نهادهایی که می‌تواند در امر پیشگیری از اعتیاد بسیار موثر باشد دانشگاه‌ها هستند.

این مسئول تأکید کرد: در این راستا دانشگاه‌ها می‌توانند با اجرای برنامه‌های فرهنگی جوانان را از این معضل بیشتر آگاه کنند و آنان را نسبت به آثار مخرب مصرف مواد مخدر آگاه سازند.

زاهدی نترسیدن از بیان واقعیت در مورد این آثار سوء را از جمله راهکارهای مناسب برای پیشگیری از گسترش این معضل اجتماعی دانست.

*نقش تعلیم و تربیت در دور کردن نوجوانان و جوانان از اعتیاد

وی در ادامه سخنان خود بر نقش تعلیم و تربیت به منظور دور کردن نوجوانان و جوانان از اعتیاد تأکید کرد و گفت: تعلیم و تربیت خانواده و مدرسه در زمان رشد 7 تا 14 سالگی فرزندان نقش و تاثیر بسزایی در این زمینه دارد.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: درج اطلاعاتی از مضرات اعتیاد بر جسم و روان انسان در کتاب‌های درسی و کمک رسانه‌ها از دیگر عوامل تأثیرگذار در پیشگیری از بروز و گسترش معضل اعتیاد در جامعه است.

در ادامه این مراسم رئیس سازمان نظام روانشناسی نیز طی سخنانی اظهار داشت: کنترل اعتیاد و رفتارهای پرخطر ناشی از این معضل نیازمند اجرای برنامه‌های فرهنگی و همچنین آگاهی‌بخشی به ویژه به قشر جوان است.

عباسعلی اللهیاری افزود: باید بازنگری در تعریف سلامت شود و روانشناسان و مددکاران اجتماعی نیز به عنوان متولیان سلامت در جامعه نقش ایفا کنند.

انتهای پیام/2302/ر30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول