اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان خبر داد

خوزستان مقام اول در حجم سرمایه‌گذاری / تاسیس 2 هزار و 364 واحد صنعتی

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با اشاره به این که این استان به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری مقام اول را در کشور دارا است، گفت: در حال حاضر 2 هزار و 364 واحد با سرمایه گذاری 25 هزار میلیارد تومان دارای مجوز تاسیس هستند.

خوزستان مقام اول در حجم سرمایه‌گذاری / تاسیس 2 هزار و 364 واحد صنعتی

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، امیرحسین نظری ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران با اشاره به این که این استان به لحاظ حجم سرمایه‌گذاری مقام اول را در کشور دارا است، اظهار داشت: در حال حاضر 2 هزار و 364 واحد با سرمایه گذاری 25 هزار میلیارد تومان دارای مجوز تاسیس هستند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان گفت: در سال گذشته با توجه به فشارهایی که در بخش تولید داشتیم تمام تلاش خود را برای حمایت از بخش تولید به کار گرفتیم مشکلات و تمام واحدهای تولیدی شهرستان را مورد بررسی قرار دادیم.

وی افزود: سعی کردیم چتر حمایتی دستگاه‌های دولتی را وسعت داده تا بتوانیم مشکلات واحدهای تولیدی را به نوعی کمتر کنیم.

*خوزستان مقام اول در حجم سرمایه‌گذاری

وی با بیان اینکه در بخش سرمایه گذاری صنعتی نسبت به سال‌های گذشته رشد چشمگیری داشتیم افزود: کل واحدهای تولیدی ما در سطح استان 2 هزار و 177 واحد با سرمایه گذاری 15‌هزار میلیارد تومان و اشتغالزایی 91 هزار نفر است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با اشاره به اینکه به لحاظ حجم سرمایه گذاری مقام اول را در کشور داریم، گفت: در حال حاضر 2 هزار و 364 واحد با سرمایه گذاری 25 هزار میلیارد تومان و اشتغال زایی 107 هزار نفر دارای مجوز تاسیس هستند.

وی ادامه داد: از این تعداد 576 واحد دارای پیشرفت فیزیکی 25 تا 99 درصد یعنی برابر یک سوم حجم سرمایه گذاری کل استان است همچنین 26 هزار شغل برای این تعداد واحد فعال پیش بینی می‌کنیم.

نظری عنوان کرد: روند سرمایه گذاری در استان با سرعت قابل ملاحظه‌ای در حال رشد است و قطعا با اتمام طرح‌های موجود شاهد شکوفایی بسیاری در بخش صنعت خواهیم بود.

*آرزو دارم روزی برسد که حتی یک کیسه برنج هندی در بازار نباشد

وی به ظرفیت و موقعیت استراتژیک خوزستان در کشور اشاره کرد و افزود: دسترسی به آب‌های بین المللی و مرزهای خشکی با عراق زمینه را برای سرمایه گذاری در بخش صنعت با محوریت صادرات فراهم کرده است و این موضوع در دستور کار ما قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ادامه داد: با همه مشکلاتی که در بخش بازار بود نگاه ویژه‌ای به بخش صنعت داشتیم و در بخش سرمایه گذاری و حمایت از تولیدی‌ها ذره‌ای غفلت نکردیم.

وی در خصوص وضعیت بازار گفت: مشکلاتی که در بازار استان وجود داشت مربوط به کل کشور است و این موضوع مربوط به خارج شدن کالاهای اساسی از پوشش ارز مرجع است اما با این وجود معتقدم به خوبی از این بحران‌ها عبور کردیم.

نظری با بیان اینکه در بحث توزیع برنج یکی از استان‌های خوب کشور بودیم افزود: در سال گذشته نزدیک به 20 میلیون کیلوگرم برنج، 8 هزار تن مرغ منجمد و یک میلیون و 500 هزار کیلوگرم گوشت منجمد توزیع کردیم.

وی عنوان کرد: برنج هندی از نظر کیفیت و صلابت مضر بوده و قابل قیاس با برنج ایرانی نیست اما متاسفانه مردم تنها به ظاهر برنج هندی نگاه می‌کنند آرزو دارم که روزی برسد که حتی یک کیسه برنج هندی در بازار وجود نداشته باشد لذا رسانه‌ها باید در این امر نقش آفرینی کرده و مردم را به سمت و سوی مصرف داخل سوق دهند.

*جریمه 500 میلیون تومانی برای دو واحد از تولیدکنندگان شکر در خوزستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گفت: با توجه به اینکه از عمده تولیدکنندگان شکر در کشور هستیم به صورت ویژه واحدهای تولید شکر در استان را مورد بازرسی قرار دادیم و این امر موجب شد که دو واحد از هفت کارخانه تولید شکر را که تخلف انجام داده بودند هر کدام 500 میلیون تومان جریمه کنیم.

وی تصریح کرد: نزدیک به 7 هزار تن شکر با قیمت هر کیلوگرم یک‌هزار و 500 تومان در سطح استان توزیع کردیم لذا وضعیت بازار شکر به حالت عادی برگشت.

نظری ادامه داد: وارداتی بودن مواد اولیه روغن باعث شد که این کالای اساسی از ارز مرجع خارج و قیمت آن در بازار ملتهب شود لذا این امر موجب شد که قیمت روغن از 12 اردیبهشت ماه 10 درصد نسبت به قیمت قبل کاهش یابد این در حالی است که قیمت قبلی 35 درصد افزایش یافته بود.

وی افزود: در حال حاضر 9 کارخانه تولید شکر در خوزستان مشغول به کار هستند که حدود یک میلیون تن شکر تولید می‌کنند این در حالی است که نیاز کل کشور 2 میلیون و 500 هزار تن است البته واحدهای صنعتی و تولید کننده‌ای که نیاز به شکر دارند به صورت متمرکز برای آنها سهمیه لحاظ می‌شود.

*اختصاص 200 میلیارد تومان تسهیلات به بخش توسعه معادن

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تصریح کرد: به هر حال تحریم‌های اعمال شده در سال گذشته به نوعی تاثیر خود را در بخش‌های مختلف نشان داد و نمی‌توان این موضوع را نادیده گرفت اما با حمایت‌های ویژه‌ای که از بخش صنعت داشتیم سعی کردیم تاثیر تحریم‌ها را به حداقل برسانیم.

وی گفت: با اتخاذ تدابیر خاصی که در سطح کلان صورت گرفت توانستیم واحدهایی را که مواد اولیه آنها در کشور تولید می‌شد با مدیریت و تقسیم بندی مناسب این مواد را به دست تولیدکنندگان برسانیم.

نظری افزود: در سفر اخیر رئیس جمهور 200 میلیارد تومان تسهیلات از ذخیره صندوق توسعه ملی به بخش توسعه معادن استان مصوب شد و با توجه به ظرفیت‌های موجود در استان می‌توان امید داشتسرمایه گذاری خوبی توسط بخش خصوصی صورت گیرد.

*منکر تخلفات نیستیم

وی افزود: در حال حاضر 100 هزار واحد صنفی در استان فعالیت می‌کنند که 250 بازرس بحث کنترل این تعداد واحد را بر عهده دارند اما با این وجود بیشترین برخورد را در سطح استان داریم بازار را به خوبی در کنترل داریم و رها نشده است اما نمی‌توان گفت که تخلفی صورت نمی‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان با بیان اینکه در سال گذشته حدود 35 هزار پرونده تخلف و احتکار تشکیل داده شد، افزود: معتقدم قانون برخورد با متخلفان واحدهای صنفی باید تغییر پیدا کند و باید جدی و سختگیرانه تر با متخلف برخورد شود.

وی بیان کرد: در برخورد با افراد دلال و یا کسانی که به دنبال اختلال در شبکه‌های توزیع بودند به هیچ دلیلی تحت تاثیر فشار قرار نگرفتیم و در برخورد با متخلفان ذره‌ای اغماض نکردیم.

نظری در خصوص طرح فولاد شادگان گفت: این طرح از جانب سازمان ایمیدرو به شرکت فولاد خوزستان واگذار شد و راه اندازی این طرح بر عهده این شرکت است.

انتهای پیام/2329/ح40/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول