اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس گزارش می‌دهد

هدر رفت آب سد بافت به دلیل ترکیدگی لوله‌ / هیچ‌کس جواب‌گو نیست

بیش از یک هفته است که لوله آب جنب اداره عشایری بافت ترکیده و تا امروز هیچ اقدامی در راستای بازسازی آن صورت نگرفته است.

هدر رفت آب سد بافت به دلیل ترکیدگی لوله‌ / هیچ‌کس جواب‌گو نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از بافت، بیش از یک هفته است که لوله آب جنب اداره عشایری بافت ترکیده و تا امروز هیچ اقدامی در راستای بازسازی آن صورت نگرفته است.

این موضوع را از اداره آب و فاضلاب بافت جویا شدیم آن‌ها موضوع را مربوط به اداره آب منطقه‌ای و سد دانستند و آب هدر رفته را آبی خواندند که از سد می‌آید و برای مصارف کشاورزی است.

رضا قادری رئیس اداره آب منطقه‌ای و مدیر سد بافت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: لوله‌ ترکیده از آب سد است که برای مصارف کشاورزی استفاده می‌شود اما به اداره آب منطقه‌ای مربوط نمی‌شود و مجری طرح جهاد کشاورزی است.

حاج‌‌علیزاده مسئول امور زیربنایی جهاد کشاورزی بافت به خبرنگار فارس گفت: حدود دو سال است که طرح آبرسانی از سد بافت برای کشاورزان به دست جهاد کشاورزی انجام شده و جهاد کشاورزی یک ضمانت یک ساله داشته است.

وی افزود: در صورت جلسه بیان شده است که یک سال پس از اتمام طرح، تمام این لوله‌گذاری‌ها به کشاورزان واگذار می‌شود و وظیفه نگهداری از آن‌ها با 32 نفر از کشاورزانی است که از آب سد استفاده می‌کنند.

حاج‌علیزاده تصریح کرد: کشاورزان باید یک مسئول برای امنیت لوله‌ها می‌گذاشتند که این کار را انجام نداده‌اند، کشاورزان به دلیل عدم رعایت نکات فنی و باز کردن شیر‌ها و نبستن شیر‌های دیگر موجب فشار بر روی لوله‌ها و در نتیجه تخریب آن‌ها شده‌اند.

وی عنوان کرد:‌ لوله‌های مورد نظر نترکیده‌ و شکاف نخورده‌اند، فقط فلنچ‌ آن‌ها جدا شده است.

خواجه یکی از کشاورزانی که از این آب استفاده می‌کند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: ما از طریق مراجع قضایی اقدام کردیم تا فردی که لوله‌ها را تخریب کرده است هزینه تعمیر‌ آن را بدهد.

وی افزود: ما در حال خریداری کردن کردن وسایل مورد نیاز برای تعمیر لوله‌ها هستیم و تا پایان هفته آینده آن را تعمیر می‌کنیم.

انتهای پیام/80024/م30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول