اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان امسال صورت می‌گیرد

واگذاری تمام واحدهای مسکن مهر قزوین

معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: تمام واحدهای مسکن مهر استان قزوین تا پایان سال جاری به صاحبانشان واگذار می‌شود.

واگذاری تمام واحدهای مسکن مهر قزوین

منوچهر حبیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قزوین سیاست دولت و دست‌اندرکاران اجرایی را در سال جاری تکمیل سریع‌تر پروژه‌های نیمه تمام دانست و اظهار داشت: بیش از یک‌هزار و 500 پروژه نیمه‌تمام در سطح استان قزوین وجود دارد و تنها تعداد اندکی از پروژه‌ها به صورت جدید در سطح استان آغاز شده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین پروژه‌های در دست اقدام استان قزوین را در بخش‌های برق، آب، راه، تلفن و طرح‌های رفاهی و خدماتی بیان کرد و افزود: احداث بیمارستان 64 تختخوابی تاکستان و 32 تختخوابی آبیک جزو شاخص‌ترین پروژه‌های عمرانی حوزه خدمات در سطح استان قزوین است.

حبیبی ادامه داد: همچنین مقدمات احداث بیمارستان‌های 64 تختخوابی محمدیه، الوند و نیز 550 تختخوابی شهر قزوین نیز در مرحله پیگیری و انجام  کارهای طراحی قرار دارد.

وی احداث محور قزوین ـ الموت و تنکابن را از بزرگترین پروژه‌های حوزه راهسازی استان قزوین برشمرد و تصریح کرد: عملیات اجرایی پروژه مذکور از استان مازندران به سمت قزوین آغاز شده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: پروژه اجرایی محور تنکابن به الموت با اعتبار 5 هزار میلیارد ریالی توسط قرارگاه خاتم‌الانبیاء در حال پیگیری است.

حبیبی ادامه داد: همچنین نزدیک به یکصد کیلومتر بازسازی راه روستایی در دستور کار امسال حوزه معاونت عمرانی قرار دارد.

وی عنوان کرد: البته باید گفت که عملیات اجرایی تمام 100 کیلومتر راه‌ روستایی تا پایان امسال صورت نگرفته و بخش‌هایی از پروژه مذکور در سال جاری و بخش‌هایی نیز به تناسب اعتباری در سال‌های آینده به انجام می‌رسد.

وی عنوان کرد: همچنین سد بالاخانلو در بویین زهرا جزو پروژه‌های شاخص حوزه آبرسانی است و بالغ بر 70 میلیارد تومان هزینه اجرایی آن برنامه‌ریزی شده است.

معاون عمرانی استاندار قزوین یادآور شد: البته روند کار بالاخانلو با توجه به آغاز عملیات اجرایی آن روند مطلوب نبوده است و در سال جاری نیز اعتباری از ردیف بودجه برای این طرح در نظر گرفته شده است.

حبیبی ادامه داد: عملیات ساخت پروژه حجیم و بزرگ سد بویین زهرا قرار است ظرف چهار تا پنج سال آینده در صورت تأمین اعتبار به پایان برسد.

وی بیان کرد: تعداد یک‌صد روستای استان قزوین نیز در سال جاری در دستور کار گازرسانی قرار داشته و پیگیری می‌شوند.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: عملیات گازرسانی به تمامی بخش‌های استان قزوین از روستاهای صعب‌العبور الموت و طارم تا روستاهای نزدیک به شهرها توسط شرکت گاز استان قزوین در حال پیگیری است.

حبیبی ادامه داد: همچنین کار گازرسانی به 270 روستا از مجموع 370 روستا در شعاع 15 کیلومتری قزوین به انجام رسیده است و میزان برخورداری خانوارهای روستایی سطح استان قزوین از گاز 70 درصد است و این میزان از میانگین کشوری بالاتر است.

وی عنوان کرد: در حوزه تأمین آب روستایی نیز طرح ایجاد  هشت مجتمع بزرگ آبرسانی برای آبرسانی 128 روستا در مرحله اجرا قرار داشته که اطلاعات دقیق‌تر مجددا منتشر می‌شود.

معاون عمرانی استاندار قزوین پیرامون فعالیت‌های حوزه مسکن مهر استان قزوین عنوان کرد: سهمیه مسکن مهر استان قزوین در حدود 37 هزار واحد بوده است که 55 هزار واحد کار اجرایی آن در سطح استان قزوین آغاز شده است و این مهم نشا‌ن‌دهنده ظرفیت‌پذیری و استعداد بالاقوه استان قزوین است.

حبیبی در خصوص میزان بهره‌برداری از پروژه‌های مسکن مهر قزوین ادامه داد: 14 هزار واحد مسکن مهر استان قزوین در سفر قبلی ریاست جمهوری افتتاح شد و 20 هزار واحد نیز آماده بهره‌برداری و تحویل به مردم قزوین است.

وی با اشاره به آماده‌سازی دو هزار واحد مسکن در شهرستان تاکستان عنوان کرد: در حال حاضر نزدیک به 200 واحد مسکن آماده تحویل بوده و مردم، متقاضیان و کسانی که از قبل ثبت‌نام کرده‌اند ضمن معرفی به بانک و اداره ثبت احوال می‌توانند وام‌هاشان را قسط‌بندی کرده و واحدهای خویش را تحویل گیرند.

معاون عمرانی استاندار قزوین عنوان کرد: همچنین بخشی از کار آماده‌سازی مسکن مهر تاکستان بر زمین مانده است که ظرف یک تا دو هفته آینده توسط شهرداری و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به اتمام رسیده و مسکن‌ها تحویل مردم می‌شود.

حبیبی ادامه داد: همچنین معاونت امور عمرانی استاندار قزوین مکلف است تا نسبت به احداث واحد‌های آموزشی، بهداشتی و فرهنگی شامل مسجد و اماکن دیگر برای تمام واحدهای مسکن مهر دور از شهر اقدام کرده و مسجد سایت دو هزار واحدی مسکن مهر تاکستان نیز هم‌اکنون آماده بهره‌برداری است.

وی ابراز کرد: تمام واحد‌های مسکن مهر استان قزوین تا پایان سال جاری واگذار شود.

وی با بیان اینکه پروژه‌های عمرانی سطح استان قزوین روند عادی و طبیعی خویش را طی می‌کند، ابراز داشت: پروژه‌های عمرانی استان قزوین شامل بیمارستان‌ها، راه‌های آسفالته، مسکن مهر و گازرسانی براساس اولویت‌بندی در دستور کار قرار داشته و برای تحقق آن‌ها تلاش می‌شود.

معاون امور عمرانی استانداری قزوین در خصوص وضعیت بودجه‌ای و اعتبار عمرانی استان قزوین در سال جاری اذعان کرد: مباحث بودجه‌ای و اعتباری به بودجه کل کشور که هم‌اکنون در مجلس شورای اسلامی در حال بررسی است بازگشته و به محض ابلاغ اعتبار به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ می‌شود.

حبیبی در خصوص ساخت و تکمیل مجتمع بزرگ دامپروری در «دانسفهان» شهرستان بویین زهرا عنوان کرد: پروژه مذکور نیز مراحل پایانی خویش را پشت سر گذاشته و هم‌اکنون بسیاری از واحدها در مجتمع مورد نظر مشغول فعالیت هستند.

انتهای پیام/77005/ق40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول