اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

ظهر امروز

نخستین شعبه حل اختلاف اوقاف کشور در قزوین افتتاح شد

ظهر امروز در مراسمی نخستین شعبه تخصصی شورای حل اختلاف اوقاف در سطح کشور به صورت پایلوت در قزوین افتتاح شد.

نخستین شعبه حل اختلاف اوقاف کشور در قزوین افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین در مراسم افتتاحیه این شعبه که در سالن اجتماعات اداره کل اوقاف و امور خیریه قزوین برگزار شد، اظهار داشت: تأسیس این شعبه که مجوز ایجاد آن در کمتر از یک ماه از سوی دادگستری استان صادر شد، گام مهمی در راستای استیفای حق موقوفات و بقاع متبرکه به شمار می‌رود.

وی افزود: بهمن ماه سال گذشته جلسه‌ای با حضور دادستان عمومی و انقلاب قزوین و مدیران ارشد دادگستری استان برگزار و در آن مقرر شد با توجه به حجم بالای پرونده‌های دعاوی مرتبط با موقوفات و بقاع متبرکه در محاکم قضایی، شعبه ویژه‌ای از حل اختلاف به نام اوقاف در اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تأسیس شود.

نوروزی ادامه داد: این اقدام استان قزوین از سوی سازمان اوقاف کشور مورد تقدیر قرار گرفت و به عنوان یک عمل ابتکاری، برای اجرا به ادارات کل اوقاف سراسر کشور ابلاغ شد.

وی بیان کرد: موضوع یکی از بخشنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در راستای کاهش آمار دعاوی و حل و فصل اختلافات بین سازمان اوقاف و برخی از متصرفان است.

این مسئول خاطرنشان کرد: بسیاری از متصرفان نیز تقاضای تسهیل در رسیدگی به این دعاوی را در دادگاه‌های سراسر کشور برای کوتاه‌تر شدن زمان حل این اختلافات داشتند که ایجاد شعبه تخصصی در تحقق این خواسته تأثیرگذار است. 

نوروزی، استفاده از افراد خبره و متبحر در مسائل وقفی و امامزادگان را از ویژگی‌های این شعبه عنوان کرد.

وی گفت: رسیدگی به پرونده‌های اوقافی، جلوگیری از اطاله دادرسی، ابلاغ اظهارنامه‌های قضایی و حل و فصل موارد مطروحه از طریق سازش که اساس کار شورای حل اختلاف به شمار می‌رود، از جمله اهداف ایجاد این شعبه است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین افزود: ایجاد تعامل با مستأجران و متصرفان موقوفات یکی دیگر از این اهداف است؛ چراکه به گفته آنان وجود شرایطی برای بحث در خصوص اختلافات، می‌توانست تا حدی نیاز به پیگیری قضایی را مرتفع سازد.

نوروزی تصریح کرد: با ایجاد این شعبه به بسیاری از موضوعات رسیدگی و نیز مشکلات و مسائل مربوط به اداره کل اوقاف و امور خیریه استان با متصرفان و مستأجران در مدت زمان کمتری حل و فصل می‌شود.

وی همچنین تثبیت جایگاه موقوفات را از اهداف مهم سازمان متبوع خود ذکر و اظهار امیدواری کرد؛ راه‌اندازی شعبه تخصصی حل اختلاف، این سازمان را در رسیدن به هدف یاد شده یاری دهد.

انتهای پیام/77010/ح30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول