اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور وزیر ورزش و جوانان

ساختمان دانشگاه فناوری‌های نوین در آمل کلنگ‌زنی شد

با معرفی اکبر حاجی‌زاده‌مقدم به عنوان سرپرست، ساختمان دانشگاه فناوری‌های نوین در شهرستان آمل و با حضور وزیر ورزش و جوانان کلنگ‌زنی شد.

ساختمان دانشگاه فناوری‌های نوین در آمل کلنگ‌زنی شد

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، فرماندار آمل بعدازظهر امروز در آیین کلنگ‌زنی ساختمان این دانشگاه با اشاره به اینکه ایجاد دانشگاه دولتی یکی از دغدغه‌های جدی شهرستان آمل بود، اظهار داشت: معتقدیم باید خروجی دانشگاه‌ها با ظرفیت‌های شهرستان همخوانی داشته باشد.

یدالله اکبرزاده با بیان اینکه آمل قطب کشاورزی، صنعت و اقتصاد مازندران است، یادآور شد: این شهرستان هم اکنون 25 هزار دانشجو دارد که در دانشگاه‌های غیردولتی غیرانتفاعی، پیام‌نور و آزاد تحصیل می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه در این شهرستان برای ما سخت بود که بتوانیم برای رشته‌های علوم انسانی اشتغال ایجاد کنیم، اظهار داشت: با توجه به شرایط صنعتی مناسب این شهرستان، وجود دانشگاه تخصصی ضروری است.

 

وی با اشاره به اینکه خروجی‌های دانشگاه‌‌ تخصصی می‌تواند برای شهرستان مفید واقع شود، افزود: شهرستان آمل برای توسعه صنعتی و کشاورزی نیاز به رشته‌های تخصصی داشت.

فرماندار آمل با بیان اینکه با راه‌اندازی دانشگاه فناوری‌های نوین در آمل، دانشکده دامپزشکی این شهرستان نیز از دانشگاه مازندران مستقل شده است، یادآور شد: این دانشگاه در چهار دانشکده از جمله دانشکده دامپزشکی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

وی با اعلام اینکه شهرستان آمل با ظرفیت بالای صنعتی نیاز به دانشگاه دولتی بود، گفت: این امر همواره از دید مسئولان جا مانده بود که امروز کلنگ‌زنی شد.

 

وزیر ورزش و جوانان نیز در سخنانی با بیان اینکه ایجاد این دانشگاه به فراخور منطقه از ضررویات است، تاکید کرد: امروز برآورده شدن نیازهای منطقه در مناطقی که دارای استعداد است از ضروریات به نظر می‌رسد.

محمد عباسی با تاکید بر اینکه روند شکل‌گیری صنایع و کشاورزی به تقویت اقتصاد منطقه کمک می‌کند، افزود: این دانشگاه می‌تواند نیازها در این زمینه را برطرف کرده و از استعدادهای شهرستان به خوبی استفاده کند.

به گزارش فارس؛ در مراسم کلنگ‌زنی این دانشگاه، احمدپور رئیس دانشگاه مازندران و متکان معاون وزیر علوم حضور داشتند.

انتهای‌پیام/86011/ح30/ض1002

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول