اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  حماسه و مقاومت

دعای ندبه به یاد شهید ترور «حسینی خراسانی» زمزمه می‌شود

دعای ندبه این هفته، به یاد شهید حجت‌الاسلام «سید‌فرج‌الله حسینی‌خراسانی» در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) زمزمه می‌شود.

دعای ندبه به یاد شهید ترور «حسینی خراسانی» زمزمه می‌شود

به گزارش گروه حماسه و مقاومت فارس(باشگاه توانا)، به مناسبت فرا رسیدن سالگرد شهادت حجت‌الاسلام شهید «سید‌فرج‌الله حسینی‌خراسانی» مراسم پرفیض دعای ندبه ساعت 7 صبح روز جمعه 20 اردیبهشت ماه با حضور خانواده معظم این شهید و جمعی از خانواده‌های شهدا و ایثارگران در مهدیه شهدای بهشت زهرا(س) برگزار می‌شود.

روحانی شهید و خطیب شهیر، شهید حجت‌الاسلام حسینی‌خراسانی به سال 1323 در روستای احمدآباد از توابع مشهد مقدس چشم به جهان گشود. وی پس از آنکه دوران کودکی را در زادگاهش گذراند، به مکتب رفت و قرآن را فرا گرفت.

این شهید روحانی در حدود 14 سالگی به توصیه معلمش راه طلبگی را انتخاب کرد و عازم مشهد مقدس شد و مدت طولانی را در جوار مرقد امام هشتم علیه‌السلام در مدرسه نواب به تحصیل علوم دینی پرداخت.

و سرانجام این عالم ظلم‌ستیز صبح روز بیست و‌پنجم اردیبهشت ماه سال 1361 در خیابان آذربایجان غربی، میدان رشدیه، به اتفاق آقای شیخ حسن کافی عازم شرکت در تشییع جنازه دوست‌شان بودند، مورد سوء قصد عده‌ای قرار گرفتند و فرد مسلحی او را با رگبار از پای درآورد و بدین سان به مقام شامخ شهادت نایل آمد.

انتهای پیام/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول