اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر صورت می‌گیرد

تجلیل از خانواده شهدای حماسه سوم خرداد در بوشهر

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر از 26 خانواده شهدای حماسه فتح خرمشهر در سوم خرداد تجلیل خواهد شد.

تجلیل از خانواده شهدای حماسه سوم خرداد در بوشهر

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، احمد موحد مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر صبح امروز در جلسه هماهنگی ستاد بزرگداشت سالروز حماسه فتح خرمشهر با بیان اینکه آزادسازی خرمشهر یکی از الطاف الهی بود که در کارنامه ملت قهرمان و حماسه ساز و ولایتمدار ایران اسلامی ثبت شد، گفت: حماسه فتح خرمشهر به عنوان یک روز بزرگ در کارنامه درخشان ملت ایران ثبت است و این روز می‌تواند به‌عنوان الگویی راهبردی برای ملل در بیداری اسلامی کشورهای منطقه باشد.

وی در ادامه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا گفت: دلاورمردی و ایثارگری رزمندگان و شهدای راه حق در هشت سال دفاع مقدس بر هیچ کس پوشیده نیست و همانطور که امام راحل مان فرمودند، دست غیب الهی و خدا بود که خرمشهر را آزاد کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان بوشهر عنوان کرد: فرهنگ سازی و ترویج سالروز سوم خرداد فتح خرمشهر باعث می شود که انقلاب و جامعه ما بیمه شود.

موحد افزود: سوم خردادماه امسال که روز ایثار، مقاومت و پیروزی نامگذاری شده است، به‌عنوان یک جشن و حماسه تاریخی بزرگ در کارنامه ملت حماسه ساز ایران اسلامی ثبت و ضبط است.

وی در ادامه با بیان اینکه سایر دستگاه ها و ادارات طرح و برنامه های خود را سریعا به ستاد ارسال کنند، گفت: تجلیل از رزمندگان فاتح هشت سال دفاع مقدس، مسابقات فرهنگی و ورزشی، نمایشگاه عکس، غبارروبی و عطر افشانی قبور شهدا در10 شهرستان استان، خاطره گویی، همایش فاتحان، دیدار با خانواده شهدای عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر، و برپایی صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در چهارم خردادماه در منطقه دوم نیروی دریایی سپاه بوشهر بخشی از برنامه های سالروز فتح خرمشهر است.

در ادامه حجت الاسلام سید نعمت الله رکنی با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند؛ فتح خرمشهر فتح خاک نیست بلکه فتح ارزش‌هاست، گفت: جمهوری اسلامی ایران، نظام مقدس است و خاک ایران اسلامی خاکی تبرک یافته است.

مسئول ستاد نماز جمعه بوشهر ادامه داد: ما باید امروز مناطق جنگی و عملیاتی هشت سال دفاع مقدس را برای آشنایی نسل جوان از دلاورمردی‌های نسل دیروز که حماسه سازان تاریخ انقلاب بودند، آماده کنیم.

وی با بیان اینکه امروز با توجه به شبیخون و تهاجم فرهنگی و جنگ نرم دشمنان، باید پیشتازانه در عرصه فناوری و تکنولوژی روز دنیا در نوک قله پیشرفت باشیم، گفت: باید به جوانان جامعه کشورمان آموخت که با داشتن و طراحی یک وبلاگ فرهنگی و تخصصی، فضای سایبری را به دست بگیریم.

عبدالله یونسی مشاور امور ایثارگران استاندار بوشهر اظهار کرد: یک جانباز 65 درصدی در گیلان بیان کرد که یک نفسم را میلیاردها دلار نمی‌فروشم.

یونسی با بیان اینکه وصیت شهدا به ما حفظ و پشتیبانی از امام و رهبری و حضور در نماز جمعه و مسجد بود، گفت: به وصیت نامه شهدا عمل کنیم و این یک تکلیف همگانی است که مدافع ارزشهای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

گفتنی است که به مناسبت سالروز شهادت آزادسازی خرمشهر از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان از 26 خانواده شهدای حماسه سوم خرداد فتح خرمشهر تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/66006/ب30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول