اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان خبر داد

احداث 20 کتابخانه در استان زنجان طی سال‌جاری

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان گفت: در سال‌جاری 20 کتابخانه در استان زنجان احداث می‌شود.

احداث 20 کتابخانه در استان زنجان طی سال‌جاری

محمد ربیع احمدخانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اظهار داشت: یکی از مسائل مهمی که نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال‌جاری پیش‌بینی کرده احداث 20 کتابخانه در شهر و روستای استان زنجان است.

وی با اشاره به اینکه کتاب، صندلی، تجهیزات مناسب و فضای کتابخانه‌ به مجموعه کتابخانه‌های استان زنجان افزوده می‌شود، گفت: اضافه شدن این تجهیزات نخستین برنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال‌جاری است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان دومین برنامه نهاد کتابخانه‌های عمومی را اجرای ایستگاه مطالعه و طرح پیک مهر دانست و تصریح کرد: برای توسعه فرهنگ کتابخوانی باید به صورت گسترده و عملیاتی این برنامه‌ها اجرا شود.

وی به نقش مطبوعات در اطلاع‌رسانی برنامه‌های نهاد کتابخانه‌ها تاکید کرد و اذعان داشت: مردم باید از راه‌اندازی ایستگاه مطالعه و پیک مهر اطلاع یابند.

احمدخانی تعداد کتاب‌های ایستگاه‌های مطالعه و پیک مهر را 380 هزار جلد کتاب اعلام کرد و اظهار داشت: سهمیه ایستگاه‌های مطالعه ماهیانه 60 هزار جلد کتاب است.

وی اذعان داشت: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همه توان به توسعه فرهنگ کتابخوانی تاکید دارد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان اضافه کرد: امید است طرح ایستگاه‌های مطالعه و پیک مهر که مبنای سایر توسعه‌ها است به نحو احسن انجام شود.

وی با اشاره به اینکه مرحله دوم طرح ایستگاه‌های مطالعه در شهرستان‌های تابع استان زنجان و اماکن پرتردد راه‌اندازی می‌شود، گفت: در حال حاضر این طرح در 50 نقطه پرتردد شهر راه‌اندازی می‌شود و امیدواریم این رقم به عدد قابل توجهی افزایش یابد.

احمدخانی با بیان اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی انتظار دارد خیرین در رابطه با تجهیزات و احداث و اداره کتابخانه‌ها کمک کنند، تصریح کرد: در استان زنجان چهار کتابخانه عمومی توسط خیرین احداث شده است.

وی با اشاره به اینکه در جلسه انجمن خیرین کتابخانه‌ ساز استان زنجان خیرین تعهد کردند که سه کتابخانه در استان زنجان راه‌اندازی کنند، خاطرنشان کرد: یکی از کتابخانه‌ها تقریباً آماده کلنگ‌زنی است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با اشاره به اینکه 50 درصد جمعیت کشور را روستاها تشکیل می‌دهند، اذعان داشت: اولویت ساخت کتابخانه برای شهر و روستا یکسان است.

وی اضافه کرد: شاید روستاها بخاطر امکانات کم، اولویت بیشتری نسبت به شهرها داشته باشند.

احمدخانی با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی برای کتابخانه روستاها برنامه‌های مختلفی دارد، گفت: یکی از این برنامه‌ها ایجاد کتابخانه‌های سیار برای روستاهای کم جمعیت است.

وی ادامه داد: چهار مینی‌بوس مجهز به کتاب و کتابخانه به روستاهای کم جمعیت و شهرک‌ها و روستاهایی که از داشتن کتابخانه محروم هستند خدمات ارائه می‌دهند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان زنجان با بیان اینکه در تعدادی از روستاهایی که جمعیت بالایی دارند کتابخانه احداث می‌شود، خاطرنشان کرد: این کتابخانه‌ها در اندازه‌های 180 متر، 220 متر یا 280 متر ساخته می‌شوند.

وی ادامه داد: نهاد کتابخانه‌های عمومی در روستاهایی که ساختمان‌های مازاد دارند، با تعمیر این ساختمان‌ها، تحت عنوان کتابخانه روستایی از آنان استفاده می‌کند.

احمدخانی اذعان داشت: بخش اعظم 20 کتابخانه‌ای که در سال‌جاری احداث می‌شود در روستاهای با جمعیت بالای یک‌هزار و 700 نفر جمعیت ساخته می‌شود.

انتهای پیام/2308/و30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول