اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه عنوان کرد

اجرای برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف در ایام شعبانیه

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه با اشاره به وجود مسجد مقدس جمکران در قم گفت: در ایام شعبانیه برنامه‌های ویژه از سوی سازمان اوقاف در مسیر مسجد مقدس جمکران برگزار خواهد شد.

اجرای برنامه‌های فرهنگی سازمان اوقاف در ایام شعبانیه

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام و‌ المسلمین احمد شعبانی امروز در همایش مبلغان اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه که در مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) برگزار شد اظهار کرد: در ابتدای سال جاری بیش از دو هزار مبلغ در طرح سوگواره یاس نبوی که ویژه ایام شهادت دخت نبی اکرم (ص) برگزار شد شرکت کردند.

وی با تبیین تعداد شرکت‌کنندگان در این طرح تصریح کرد: حدود هزار نفر از مبلغان قم و هزار نفر از روحانیون مستقر در استان‌ها در طرح سوگواره یاس نبوی شرکت کردند.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه تبلیغ را به دو بخش برگزاری خیمه‌های معرفت و منبرهای سنتی تقسیم کرد و گفت: با استعانت از سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه «ایام شهادت حضرت زهرا (س) نیز مانند ایام محرم باشکوه برگزار شود» بیشترین جلوه تبلیغ در طرح سوگواری یاس نبوی به وسیله منبرهای سنتی انجام شد.

وی طرح آرامش بهاری را از دیگر برنامه‌های سازمان اوقاف ذکر کرد و گفت: طرح آرامش بهاری حرکتی حماسی بود که به صورت ملی در سه بخش کودک و نوجوان، مشاوره و پاسخگویی به شبهات و سخنرانی‌ها در امامزاده‌های سراسر کشور به اجرا رسید.

شعبانی در بخش دیگری از سخنان خود به سیاست‌های کاری سازمان اوقاف و امور خیریه اشاره کرد و بیان داشت: پس از تشکیل اتاق فکر از مبلغان صاحب نظر دعوت می‌شود تا از این ظرفیت به صورت مطلوب بهره برده شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم خاص در نیمه شعبان در قم تصریح کرد: به دلیل وجود بارگاه کریمه اهل بیت (ع) و قرار گرفتن مسجد مقدس جمکران در ایام نیمه شعبان شاهد حضور گسترده‌ زائران در استان قم هستیم.

مدیرکل اعزام مبلغ سازمان اوقاف و امور خیریه ادامه داد: در نظر داریم تا ویژه ایام شعبانیه مانند دیگر ایام برنامه‌های فرهنگی تبلیغی را در مسیر جمکران اجرا کنیم.

وی با بیان دیگر سیاست‌های سازمان اوقاف خاطرنشان کرد: برپایی جلسات تخصصی وقف از سیاست‌های مدنظر سازمان اوقاف است که در این زمینه از کسانی که در پایه 10 حوزه تحصیل کرده‌اند به وسیله فراخوان دعوت می‌شود تا بحث تخصصی تبلیغی وقف را پیگیری کنند.

انتهای پیام/78005/ط30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول