اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پنجمین پیروزی تراکتورسازی مقابل پرسپولیس تهران

تراکتورسازی برای دومین بار نایب قهرمان ایران شد

تیم تراکتورسازی تبریز با پیروزی بر پرسپولیس تهران، نایب قهرمان لیگ برتر فوتبال کشور شد.

تراکتورسازی برای دومین بار نایب قهرمان ایران شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، از هفته آخر لیگ برتر فوتبال کشور تیم تراکتورسازی تبریز میزبان پرسپولیس تهران بود، پرسپولیس تهران با شکست در دیدار پایانی جام حذفی و از دست دادن سهمیه باشگاه‌های آسیا، بدون انگیزه به تبریز سفر کرده بود، خداحافظی مهدی مهدوی‌کیا و علی کریمی و استعفای یحیی گل محمدی اتفاقات مهم پرسپولیس پیش از بازی با تراکتورسازی بود با این حال گل محمدی حاضر شد برای آخرین بار روی نیمکت این تیم بنشیند.

تراکتورسازی بازی را خوب آغاز کرد و در نیمه اول و در دقیقه 33 سید صالحی با محمدی دروازه‌بان تیم پرسپولیس تک به تک شده و توپ را وارد دروازه این تیم کرد.

در نیمه دوم نیز تیم برتر میدان تراکتورسازی بود. در دقیقه 55 جواد کاظمیان پاس عالی به مهدی کریمیان داد تا این بازیکن با یک شوت دقیق گل دوم تراکتورسازی را به ثمر برساند.

در دقیقه 70 رضا حقیقی برای پرسپولیس گلزنی کرد تا  نتیجه بازی را کاهش دهد در آخرین دقیقه بازی ابراهیم زاده پاس رو به جلو برای گیلسون ارسال کرد تا این بازیکن برزیلی تراکتورسازی  سرضرب گل سوم تراکتورسازی را به ثمر رساند.

بازی رفت دو تیم نیز با یک گل به سود تیم تراکتورسازی به اتمام رسیده بود.

 

 

این پنجمین پیروزی متوالی تیم تراکتورسازی مقابل پرسپولیس تهران بود.

دو تیم تراکتورسازی تبریز و پرسپولیس تهران تاکنون 32 بار به مصاف هم رفته‌اند که 14 بار تیم پرسپولیس به برتری دست یافته، 12 بار بازی با تساوی خاتمه یافته و شش بار تیم تراکتورسازی به پیروزی بر حریف نامدار خود رسیده است.

مهاجمان تیم پرسپولیس موفق به 49 بار گلزنی به تیم تراکتور‌سازی تبریز شده‌اند در مقابل مهاجمان تیم تراکتور‌سازی نیز 34 بار دروازه تیم پرسپولیس را گشوده‌اند.

دو تیم در لیگ برتر 10 بار به مصاف هم رفته‌اند که چهار پیروزی برای تیم پرسپولیس حاصل شده و یک بازی نیز با تساوی یک بر یک به اتمام رسیده و سهم تراکتورسازی نیز پنج برد است.

تراکتورسازی نایب قهرمان لیگ برتر شد

تیم تراکتورسازی تبریز با پیروزی بر پرسپولیس تهران 65 امتیازی شده و با توجه به تساوی سپاهان اصفهان با آلومینیوم هرمزگان، شاگردان حسن آذرنیا به رده دوم جدول صعود کرده و با عنوان نایب قهرمانی به کار خود خاتمه بخشیدند.

در پایان دوازدهمین دوره لیگ برتر فوتبال کشور، تیم استقلال تهران با 67 امتیاز به عنوان نایب قهرمانی دست یافت، تراکتورسازی تبریز با  18 برد، 11 مساوی و 5 باخت، 55 گل زده، 32 گل خورده و 65 امتیاز دوم شده و سپاهان اصفهان  با 64 امتیاز تیم سوم جدول می‌شود.

تراکتورسازی سال گذشته نیز به این عنوان دست یافته بود با این تفاوت که سپاهان قهرمان و استقلال سوم شده بود.

گیلسون بازیکن جانشین سید صالحی همزمان با ورود استاندار آذربایجان شرقی به ورزشگاه سومین گل تراکتورسازی را به ثمر رساند.

هواداران تراکتور تونی اولیویرا را مورد تشویق قرار داده و خواستار بازگشت او به تیم‌شان شدند.

پرسپولیس در این مسابقه با ترکیب رضا محمدی، حسین ماهینی، سیدجلال حسینی، رضا نورمحمدی، محمد رضا خانزاده (84 محسن بنگر)، میثم نقی‌زاده، رضا حقیقی، عادل کلاه‌کج، ولادتکو، مهرزاد معدنچی (56 روح‌الله سیف‌الهی) و کریم انصاری‌فرد به میدان رفت.

سیدصالحی که در دقیقه 80 تعویض شد نسبت به این مسئله معترض بود که پس از صحبت‌های آذرنیا و بائو سیدصالحی روی نیمکت نشست.

انتهای پیام/60002/ح40

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول