اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور خبر داد

افزایش سرانه مصرف آبزیان در برنامه پنجم توسعه

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور از اجرای طرحی موسوم به تضمین کیفیت محصولات شیلاتی و آبزیان و همچنین افزایش سرانه مصرف آبزیان در برنامه پنجم توسعه خبر داد.

افزایش سرانه مصرف آبزیان در برنامه پنجم توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، محسن مشکوه امروز در نشست بررسی طرح تضمین کیفیت آبزیان از افزایش سرانه مصرف آبزیان در برنامه‌های چهارم و پنجم توسعه صحبت و اظهار داشت: لازمه افزایش سرانه مصرف آبزیان، توسعه مراقبت، بهداشت و سلامت آبزیان و بهبود عرضه و کیفیت است.

وی در ادامه از اجرای طرح رهگیری محصولات شیلاتی از زمان تولید تا عرضه خبر داد و گفت: هدف از اجرای این طرح که در قالب طرح تضمین کیفیت آبزیان و فرآورده‌های شیلاتی محقق می‌شود، در واقع نظارت بیشتر بر تولید، نحوه توزیع و عرضه و حذف فرآورده‌های شیلاتی ناسالم و بی‌کیفیت از چرخه مصرف است.

نیازمند اعتبارات برای اجرای طرح هستیم

مدیرکل شیلات هرمزگان نیز با بیان اینکه اجرای طرح تضمین کیفیت آبزیان نیازمند استانداردسازی بنادر استان و همچنین شرایط این بنادر است، اظهار داشت: در قدم نخست در اجرای این طرح باید اعتبارات ملی و استانی مورد نیاز نیز تامین شود.

وی با بیان اینکه در این راستا باید به واگذاری کد بهداشتی به شناورهای سنتی نیز توجه داشت، یادآور شد: رهگیری محصولات شیلاتی می‌تواند سبب افزایش کیفیت و همچنین تضمین و اطمینان برای مصرف کنندگان شود.

میرزاده پیرامون نحوه ورود صید به بنادر مجاز نیز افزود: در این مسیر باید به سمتی برویم که تنها از صیادانی صید را تحویل بگیریم که دارای فاکتور حمل و نقل از اتحادیه مربوطه باشند.

ضرورت ارائه کد بهداشتی به شناورهای سنتی هرمزگان

عیسی گلشاهی مدیرکل دفتر بهبود کیفیت و فرآوری سازمان شیلات ایران با بیان اینکه ارائه کد بهداشتی موقت به شناورهای سنتی صیادی در هرمزگان، ضروری است، اضافه کرد: اجرای طرح‌های زیرساختی لازمه رسیدن به محصولات با کیفیت است.

انتهای پیام/88007/ب30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول