اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس نظام صنفی کشاورزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

ورود نظام صنفی کشاورزی به عرصه واردات و صادرات محصولات کشاورزی

رئیس نظام صنفی کشاورزی آذربایجان‌شرقی از ورود نظام صنفی کشاورزی به عرصه واردات و صادرات نهاده‌ها و محصولات کشاورزی خبر داد.

ورود نظام صنفی کشاورزی به عرصه واردات و صادرات محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری فارس از جلفا، عطاءالله هاشمی صبح امروز که به اتفاق اعضای هیئت مدیره نظام صنفی از این منطقه بازدید می‌کردند در دیدارهای جداگانه با معاونان اقتصادی و سرمایه‌گذاری، عمرانی و فرهنگی منطقه آزاد ارس ضمن تاکید بر عزم این نظام برای استقرار دفتر بازرگانی خود در منطقه آزاد ارس تاکید کرد: نظام صنفی کشاورزی و منابع طبیعی کشور دارای کمیته‌های پنجگانه است که یکی از آنها کمیته بازرگانی است و نظام صنفی کشاورزی استان نیز با توجه به موقعیت ویژه خود و ظرفیت‌‌های موجود منطقه، همجواری با چند کشور خارجی و وجود منطقه آزاد تجاری می‌تواند در واردات و صادرات نهاده‌ها و محصولات کشاورزی و تنظیم بازار به بخش کشاورزی کمک شایانی کند. 

وی با بیان اینکه نظام صنفی در راستای دفاع از حقوق حقه کشاورزان با حضور در مجامع تصمیم‌گیر و تصمیم‌ساز در سطح کشور، استان و شهرستان‌ها و تعامل با دستگاه‌های دولتی، رایزنی با نمایندگان مجلس شورای اسلامی و ایفای نقش فعال در تصویب طرح انتزاع و بیمه تامین اجتماعی کشاورزان گام‌های موثری برداشته است، افزود: در دیدار با عادل نجف‌زاده معاون فرهنگی منطقه آزاد ارس، ایشان ضمن استقبال از استقرار نظام صنفی کشاورزی در منطقه پیشنهادات خوبی ارائه داد.

هاشمی راه‌اندازی صنایع بسته‌بندی محصولات کشاورزی، راه‌اندازی پایانه بزرگ صادرات محصولات کشاورزی همراه با بسته‌بندی‌های روز دنیا به ویژه پایانه میوه و ترغیب و همکاری در کشت محصولات گلخانه‌ای مخصوصاً کشت هیدروپونیک محصولات علوفه‌ای را از جمله این پیشنهادات دانست و افزود: طرح تولید آرد و بیسکویت، واردات ادوات روز کشاورزی بدون تعرفه گمرکی، تقویت استقرار نظام صنفی کشاورزی در منطقه آزاد و امکان واگذاری بررسی طرح‌ها به صورت تخصصی به این نظام که توسط سرمایه‌گذاران بخش خصوصی درخواست می‌شود از دیگر زمینه‌های مورد بحث در این مذاکرات بود.

محمد عطازاده معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری منطقه آزاد ارس نیز، اظهار کرد: مطابق ماده 35 قانون مناطق آزاد برای اعمال مدیریت واحد و ایجاد رشد اقتصادی مناسب مناطق، مدیریت سازمان منطقه آزاد بالاترین مقام اجرایی منطقه است از این رو نظام صنفی کشاورزی باید برای فعالیت در منطقه آزاد نسبت به ثبت شرکتی تحت عنوان شرکت سرمایه‌گذاری یا شرکت بازرگانی خدمات کشاورزی ارس اقدام کند تا کلیه فعالیت‌های خود را در زمینه اجرا، مشاوره، طراحی، بازرگانی، خدماتی، واردات و صادرات تحت آن شرکت انجام دهد.

رضا حاتمیان معاون عمرانی منطقه آزاد ارس نیز ضمن استقبال از تشکیل نظام صنفی در منطقه آزاد ارس برای ساماندهی و هویت بخشی به کشاورزان منطقه گفت: برای تشکیل اتحادیه‌ها و تشکل‌های صنفی در مناطق آزاد مطابق قانون باید حداقل 50 نفر پروانه فعالیت در بخش را باید داشته باشند.

منطقه آزاد تجاری ‌ـ صنعتی ارس در مجاورت سه کشور جمهوری خود مختار نخجوان، ارمنستان و آذربایجان قرار گرفته و دارای مساحتی معادل 205 کیلومتر مربع در 137 کیلومتری شهر تبریز قرار دارد و شهر جلفا به عنوان مرکز این منطقه، در زمینه تجاری و گمرکی دارای پیشینه‌ای 100 ساله است. وجود دشت‌های حاصلخیزگردیان و گلفرج که با همکاری سازمان جهادکشاورزی استان ساخته شده، زمینه حضور سرمایه‌گذاران را در عرصه کاشت محصولات هیدروپونیک و زراعی و باغی فراهم کرده ‌است.

همچنین بزرگ‌ترین شهرک گلخانه‌ای ایران با مساحت 145 هکتار در ارس در حال ساخت بوده که 52 هکتار از این مجتمع گلخانه‌ای به فارغ‌التحصیلان و سرمایه‌گذاران ایرانی، هلندی و ترکیه‌ای واگذار شده است.

انتهای پیام/60002/ع30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول