اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ایام‌البیض اعتکاف ماه رجب محقق می‌شود

اجرای 200 ویژه‌برنامه شاخص دینی و فرهنگی در کنگان

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان از اجرای 200 ویژه‌برنامه شاخص دینی و فرهنگی در ایام‌البیض اعتکاف در این شهرستان خبر داد.

اجرای 200 ویژه‌برنامه شاخص دینی و فرهنگی در کنگان

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی بعد از ظهر امروز در نشست فعالان قرآنی کنگان اظهار داشت: ترویج فرهنگ قرآنی و تجهیز خانه‌ها و مؤسسات قرآنی در شهرها و روستاهای این شهرستان مورد تأکید قرار دارد.

وی افزود: کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های قرآنی و جذب مخاطبان جوان به سمت این فعالیت‌ها از جمله برنامه‌های مهم مسئولان کنگان در سال جاری است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان از فعالیت 50 مربی قرآنی در راستای پیشبرد اهداف قرآنی در این شهرستان خبر داد.

اهرمی تصریح کرد: قرآن، نسخه‌ای بی‏‌نظیر برای بشریت است که مردمی ‌شدن آن بهترین راه برای ترویج فعالیت‏‌های قرآنی است، چرا که قرآن ظرفیت گسترده برای تربیت همه انسان‌ها دارد.

وی گفت: قرآن توانایی پاسخگویی به همه نیازهای مادی و معنوی انسان را دارد و اگر مسیر حرکت کشور طبق برنامه‌‏ریزی و تعلیمات قرآنی تعبیه شود، قطعاً به پیروزی و سعادت دست خواهد یافت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان بیان کرد: ما باید سعی کنیم تا همه فعالیت‏‌های فرهنگی، هنری، سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور بر اساس آموزه‏‌های قرآن و برگرفته از درس، تدابیر و توصیه‌‏های قرآنی سمت و سو داده شوند.

اهرمی افزود: تحقق منویات قرآنی رهبر انقلاب در اولویت فعالیت این اداره در سال 92 قرار دارد که حمایت از مربیان قرآنی به عنوان یکی از رکن‌های پیشرفت و توسعه فرهنگ قرآنی باعث کمک به تحقق مطالبات مقام معظم رهبری است، چرا که با حرکت‌‌های معمولی نمی‌توان خواست ایشان را مبنی بر تربیت 10 میلیون حافظ قرآن محقق کرد.

وی ابراز داشت: در همین راستا این اداره توانسته با استفاده از توان حداکثری واحد کانون قرآن و فعالان فرهنگی شهرستان از جمله فعالیت 50 مربی قرآنی تا حدی به این خواسته رهبری جامعه عمل بپوشاند.

این مسئول گفت: مسئولان شهرستان کنگان همکاری و همراهی بسیار خوبی با برنامه‌های قرآنی و دینی داشته‌اند و امیدوار هستیم این روند تداوم یابد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان با اشاره به اهمیت اعتکاف از اجرای 200 ویژه برنامه شاخص دینی و فرهنگی در ایام‌البیض اعتکاف در این شهرستان خبر داد.

اهرمی اظهار داشت: اعتکاف قرین با تاریخ بشریت و برنامه‌ای فشرده برای قرب الهی، تأدیب و تحسین اخلاق است که این مراسم معنوی و روحانی در روزهای سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب در مساجد جامع و مساجد بزرگ این شهرستان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اهمیت و جایگاه ارزشمند اعتکاف در تقویت ایمان، خودسازی و تزکیه نفس گفت: اعتکاف بهترین فرصت برای خلوت عبد با معبود و برگشتن آدمی به خویشتن خویش است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان گفت: در همین راستا به دلیل تقارن این مراسم معنوی با میلاد مسعود امام علی (ع) این اداره به 200 ویژه برنامه شاخص دینی و فرهنگی با اجرای برنامه‌های متعدد از جمله گفتمان‌های دینی، برپایی مجالس وعظ و سخنرانی با دعوت از ائمه جمعه شهرهای کنگان و سیراف، برگزاری مراسم محوری میلاد امام علی (ع) در جمع معتکفان، برگزاری مسابقات متعدد و محافل انس با قرآن اقدام می‌کند.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول