اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی قزوین:

موج‌بافی و پن‌بافی قزوین 4 شماره ملی استاندارد دریافت کردند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین گفت: دو رشته بومی و اصیل موج‌بافی و پن‌بافی از رشته‌های زیر مجموعه نساجی سنتی، چهار شماره استاندارد ملی در زمینه آیین کار و واژه‌نامه دریافت کردند.

موج‌بافی و پن‌بافی قزوین 4 شماره ملی استاندارد دریافت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین، اسدالله بیرانوند با ابراز خرسندی از دریافت شماره استاندارد ملی دو رشته موج‌بافی و پن‌بافی اظهار داشت: این دو رشته در 338 اجلاسیه کمیته ملی پوشاک و فرآورده‌های نساجی الیاف با موضوع «نساجی ـ موج‌بافی و پن‌بافی ـ واژه‌نامه» و همین‌ طور در 335 اجلاسیه کمیته ملی پوشاک و فرآورده‌های نساجی الیاف ـ آیین کار موفق به دریافت چهار شماره استاندارد ملی شدند.

بیرانوند با اشاره به روند دریافت این شماره‌ها افزود: برای نخستین بار است که دو رشته صنایع دستی در دو زمینه آیین کار و واژه‌نامه همزمان با هم شروع به استانداردسازی شده و در یک کمیته نهایی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند که در نهایت شماره استاندارد ملی را کسب کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قزوین خاطرنشان کرد: هنر اصیل موج‌بافی شماره 14907 واژه‌نامه، 16080 آیین کار و هنر اصیل پن‌بافی نیز شماره 14906 واژه‌نامه، 16081 آیین کار را دریافت کردند.

بیرانوند ادامه داد: نسخه الکترونیکی استانداردهای مذکور بر روی سایت سازمان ملی استاندارد به آدرس www.isiri.org در قسمت فعالیت‌ها، استانداردها، فهرست استانداردهای ملی برای بهره‌برداری تمام کاربران موجود و قابل دسترس است.

وی عنوان کرد: بر اساس این شماره استانداردهای ملی، محصولات تولید شده نشان استاندارد ملی دریافت کرده و اداره استاندارد بر کیفیت محصول نظارت خواهد داشت.

انتهای پیام/77002/ب/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول