اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار هرمزگان خواستار شد

تشکیل ستاد پیگیری مشکلات بشاگرد / ساخت واحدهای مسکونی استاندارد برای حادثه‌دیدگان

استاندار هرمزگان بر تشکیل ستاد پیگیری مشکلات بشاگرد و همچنین ساخت و تأمین سریع واحدهای مسکونی در مناطق زلزله‌زده تاکید کرد.

تشکیل ستاد پیگیری مشکلات بشاگرد / ساخت واحدهای مسکونی استاندارد برای حادثه‌دیدگان

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری هرمزگان، ابراهیم عزیزی در نشست ستاد بحران در بشاگرد از تشکیل ستاد پیگیری مشکلات بشاگرد در استان خبر داد و گفت: باید هر چه سریعتر واحدهای مسکونی استاندارد برای حادثه دیدگان زلزله بشاگرد احداث شود.

وی ادامه داد: حضور در صحنه، تلاش‌های ضربتی و اضطراری از جمله اقداماتی است که مدیران باید به آن توجه داشته باشند.

استاندار هرمزگان با بیان اینکه سطح خدمات رسانی در نقاط حادثه دیده بشاگرد باید به صورت استانی پیگیری شود، ابراز داشت: در شرایط کنونی اقدامات باید بر مبنای اولویت‌ها انجام شود.

وی خواستار راه اندازی و تشکیل ستاد پیگیری مشکلات بشاگرد شد و اعلام کرد: اولویت این ستاد، پیگیری مسائل و مشکلات بشاگرد و خسارات مربوط به زلزله خواهد بود که جلسات این ستاد، به صورت هفتگی و در دو سطح استان و شهرستان دنبال می‌شود.

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان با تاکید بر این نکته که مدیران در شرایط فعلی باید خود را بیشتر از گذشته وقف مردم کنند، گفت: مردم خوب بشاگرد در اوج سختی هم از دایره اعتقادی خارج نشدند بنابراین باید با تمام توان و بیشتر از گذشته به آنها خدمات رسانی کرد.

وی با اشاره به ضرورت خدمات رسانی سریع به مردم بشاگرد در حوزه‌های مختلف درمانی، بهداشتی، رفاهی و ... بیان کرد: خدمات دستگاه‌ها باید به گونه‌ای باشد که حتی یک نفر هم از دایره خدمات رسانی محروم نماند.

عزیزی با بیان اینکه باید حادثه ایجاد شده را با مدیریت صحیح به فرصت تبدیل کرد، ادامه داد: بنیاد مسکن باید با حضور مستمر در صحنه نسبت به احداث شهرک‌های استاندارد و واحدهای مسکونی مهندسی شده در این شهرستان به ویژه در روستاهای آسیب دیده اقدام کند.

وی با بیان اینکه یک کودک خردسال در این زلزله جان باخته گفت: در این زمین لرزه دلخراش حدود 1400 واحدمسکونی در 70 روستا دچار آسیب دیدگی شدند، اما خوشبختانه با هوشیاری مردم و عکس العمل به موقع آنها و توجه به هشدارهای مدیریت بحران فقط 17 نفر زخمی شدند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: طبق مصوبات این جلسه آب و فاضلاب روستایی استان پیگیر تامین تانکر حمل آب و همچنین تانکرهای ثابت در روستاها خواهد شد و ستاد مدیریت بحران و هلال احمر نیز موظف به تأمین آب جهت شرب مردم هستند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه پلیس راه و نیروی انتظامی نیز به عبور و مرور بهتر و تامین امنیت منطقه زلزله زده خواهند پرداخت، تصریح کرد: از صبح امروز همچنین وضعیت مدارس منطقه نیز بررسی شده که بر این اساس نوسازی مدارس موظف به تامین چادر جهت برپایی کلاس‌های درس آسیب دیده بوده و مقرر شد تا اطلاع ثانوی از مدارس آسیب دیده استفاده نشود.

وی با اظهار اینکه راه و شهرسازی بازگشایی تمامی راه‌ها را که بر اثر ریزش کوه برخی از آنها مسدود شده است، بر عهده دارد اضافه کرد: شهرستان‌های اطراف مانند میناب رودان و جاسک نیز باید در کمک رسانی به مناطق زلزله زده سهیم باشند.

عالی‌ترین مقام اجرایی استان هرمزگان در ادامه با بیان اینکه تمهیدات لازم به منظور ارتقای سطح خدمات رسانی به مردم حادثه دیده انجام شده است، یادآور شد: با راه‌اندازی و استقرار نانوایی‌های سیار در شهرستان و تهیه سایر مایحتاج‌ سعی می‌کنیم در این راستا خدمات مناسبی به مردم شریف بشاگرد ارائه کنیم.

وی اضافه کرد: تمهیدات لازم برای ایجاد امنیت در منطقه اندیشیده شده و دستگاه‌های مسئول نیز باید در این راستا تمام تلاش خود را به کار گیرند.

عزیزی از توزیع گسترده چادر، پتو و موکت در میان حادثه دیدگان خبر داد و خاطر نشان کرد: نیازهای اولیه مردم برطرف شده و آمادگی لازم برای ارائه تمام امکانات مورد نیاز مردم حادثه دیده وجود دارد.

استاندار هرمزگان در ادامه از مردم خواست با توجه به احتمال وقوع برخی پس لرزه‌ها، تا اطمینان کامل از فضاهای باز و نقاطی که هلال احمر برای آنها در نظر گرفته است استفاده کنند.

عزیزی عمده نیاز مردم منطقه را آب آشامیدنی سالم عنوان کرد و افزود: حدود یک هزار پشه بند ضد مالاریا نیز امروز در منطقه توزیع می‌شود.

استاندار هرمزگان در پایان با اشاره به اینکه میزان خسارت وارده هنوز مشخص نشده گفت: بحث قطعی خطوط ارتباطی نیز به زودی رفع خواهد شد.

گفتنی است استاندار هرمزگان از همان دقایق نخستین وقوع زلزله در این شهرستان حضور یافته است.

این گزارش می‌افزاید 200 امدادگر هلال احمر به همراه سه فروند هلی‌کوپتر در منطقه مستقر هستند ضمن اینکه تاکنون مشکل آب و برق و مخابرات اکثر نقاط حادثه دیده در بشاگرد برطرف شده و مشکلات مابقی نیز به زودی حل خواهد شد.

انتهای پیام/2310/و/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول