اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی اصفهان:

قوانین لازم‌ برای مناسب‌سازی منزل معلولان در مجلس مصوب شود

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان گفت: در حال حاضر قوانین مدونی برای مناسب‌سازی داخل منازل معلولان وجود ندارد و مجلس باید قوانین لازم‌الاجرا را برای مناسب‌سازی منازل معلولان به تصویب برساند.

قوانین لازم‌ برای مناسب‌سازی منزل معلولان در مجلس مصوب شود

سعید صادقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به اینکه بیش از دو سال است که مناسب‌سازی فضا‌های شهری به صورت ویژه در استان اصفهان دنبال می‌شود، اظهار کرد: اقدامات ویژه‌ای نیز در راستای مناسب‌سازی فضا‌ها و امکانات موجود در شهر‌های اصفهان صورت گرفته اما این اقدامات کافی نیست و باید تلاش بیشتری در این زمینه صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه معلولان و به ویژه بیماران آسیب نخاعی باید همانند سایر افراد عادی موجود در سطح جامعه بتوانند از امکانات و خدمات موجود در سطح شهر‌ها استفاده کنند، اضافه کرد: اما در حال حاضر زیر‌ساخت‌های مورد نیاز برای استفاده معلولان از امکانات و فضا‌های شهری هنوز آماده نیست.

عضو انجمن حمایت از بیماران آسیب نخاعی استان اصفهان با تاکید بر ضرورت توجه دولت و دولت‌مردان به دغدغه‌های این افراد در سطح شهر‌ها تصریح کرد: دولت نباید با بی‌توجهی‌های خود نسبت به معلولان آسیب نخاعی زمینه‌های افزایش آسیب‌پذیری این افراد را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی باید قوانین لازم‌الاجرا را برای مناسب‌سازی داخل منازل معلولان تصویب کند، ادامه داد: اگر چه مناسب‌سازی فضا‌های شهری برای استفاده معلولان از این اماکن مهم و ضروری است اما مناسب‌سازی داخل منازل معلولان نیز به میزان بسیاری احساس می‌شود.

صادقی با بیان اینکه در حال حاضر قانون مدونی برای مناسب‌سازی منازل معلولان در کشور وجود ندارد، تاکید کرد: توجه به برطرف کردن کمبود‌های موجود در این زمینه و انجام اقدامات لازم در راستای مناسب‌سازی فضا‌های موجود در  منازل معلولان سبب خود‌کفایی این افراد در بسیاری از زمینه‌ها می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر معلولان برای انجام بسیاری از کار‌های شخصی خود ناچار هستند که از کمک‌های دیگران استفاده کنند اما با مناسب‌سازی داخل و خارج از منازل، این افراد درصد بالایی از استقلال شخصی خود را به دست می‌آورند.

انتهای پیام/63004/ع30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول