اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر بهزیستی بیرجند:

بیش از 3 هزار معلول بهزیستی بیرجند بیمه هستند

مدیر بهزیستی بیرجند گفت: 3 هزار و 556 معلول زیرپوشش بهزیستی بیرجند از بیمه خدمات درمانی بهره‌مند هستند.

بیش از 3 هزار معلول بهزیستی بیرجند بیمه هستند

حسن شرفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بیرجند تعداد زنان سرپرست خانوار زیر پوشش بهزیستی بیرجند را 400 نفر دانست و اظهار داشت: زنان سرپرست خانوار زیرپوشش این نهاد علاوه بر مستمری که به صورت ماهانه دریافت می‌کنند از خدمات دیگر نیز برخوردار می‌شوند.

وی هدف حضور غیرمستمر زنان سرپرست خانوار در بهزیستی این شهرستان را بازتوانی فرد و خانواده عنوان کرد و ادامه داد: 3 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار به صورت غیرمستمر در واحد اجتماعی این نهاد حضور دارند.

حضور 14 هزار کودک در غربالگری بینایی

مدیر بهزیستی بیرجند با اشاره به فعالیت واحد پیشگیری بهزیستی تصریح کرد: برای پیشگیری از تنبلی چشم در کودکان زیر شش سال از طریق پایگاه‌های ثابت و سیار اقدامات خوبی صورت گرفته است.

شرفی بیان داشت: در سال گذشته تعداد 14 هزار کودک بیرجندی در برنامه غربالگری بینایی برای پیشگیری از بیماری شرکت کردند.

وی با بیان اینکه طرح غربالگری بینایی هر ساله برای کودکان انجام می‌شود، یادآور شد: بهترین سن برای درمان تنبلی چشم زیر پنج سالگی است.

شناسایی 80 درصد از معلولان شهری و روستایی بیرجند

مدیر بهزیستی بیرجند تعداد معلولان بیمه شده در این نهاد را 3 هزار و 556 نفر ذکر کرد و متذکر شد: معلولان زیرپوشش برای پرداخت هزینه‌های درمانی خود از بیمه خدمات درمانی استفاده می‌کنند.

شرفی با بیان اینکه معلولان در روستاها و شهرها از طریق توان‌بخشی مبتنی بر جامعه CBR شناسایی می‌شوند، اضافه کرد: تا پایان سال گذشته 80 درصد ظرفیت شهری و روستایی شناخته شده است.

وی خاطر نشان کرد: میزان 20 درصد از ظرفیت‌های باقی‌ مانده مربوط به روستاهای کم خانوار بوده که به زودی پوشش داده می‌شود.

روزانه یک‌ هزار نفر به بهزیستی بیرجند مراجعه می‌کنند

مدیر بهزیستی بیرجند با اشاره به هدف طرح CBR افزود: هدف از این طرح در مراحل اولیه شناسایی معلول و در مراحل بعدی معلول و خانواده او از یک سری آموزش‌های لازم برخوردار می‌شوند تا نسبت به رفع مشکلاتش از طریق محل سکونتش اقدام شود.

شرفی تعداد مراجعه‌کنندگان به بهزیستی بیرجند را روزانه یک‌ هزار تا یک‌ هزار و 100 نفر دانست و خاطر نشان کرد: مراجعات مردمی از طریق کارشناسان و مددکاران این نهاد مورد بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/69010/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول