اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس فدراسیون کشتی قهرمانی و زورخانه‌ای کشور خبر داد

برگزاری مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در کشور

رئیس فدراسیون کشتی قهرمانی و زورخانه ای کشور از برگزاری مسابقات کشتی پهلوانی در شهریور امسال در تهران خبر داد.

برگزاری مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در کشور

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا طالقانی در دیدار با استاندار گیلان روند انجام فعالیت‌های هیئت کشتی پهلوانی و ورزش باستانی این استان را مورد بررسی قرار داد.

وی از برگزاری مسابقات جهانی کشتی پهلوانی در شهریور امسال در تهران خبر داد.

رئیس فدراسیون کشتی قهرمانی و زورخانه‌ای کشور درباره برگزاری رقابت‌های این رشته ورزشی در رشت، اذعان کرد: تیر ماه امسال رقابت‌های انتخاباتی در سالن سرپوشیده 6 هزار نفره رشت برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای جایگاه ویژه‌ای بین خانواده‌های ایرانی دارد، افزود: ورزش‌های زورخانه‌ای به جای اینکه با کلام جوانان و نوجوانان ما را به طرف ارزش‌های والای اسلامی و اخلاقی هدایت کند آنها را در نقطه‌ هدایت قرار می‌دهد.

به گفته این مسئول، جوانان و نوجوانان ما در این ورزش تنها کلام مولا را نمی‌شنوند بلکه راه و روش ایشان را نیز عملاً می‌بینند.

دبیرکل فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های زورخانه‌ای نیز در دیدار مذکور به شناساندن ورزش زورخانه‌ای در کشورهای دیگر اشاره کرد.

سید امیر حسینی، اظهار کرد: ورزش باستانی اکنون در پنج قاره و 66 کشور جهان معرفی شده است.

وی تجربیات اساتید و مربیان زورخانه‌ای گیلان را در جهانی‌سازی این ورزش موثر خواند.

استاندار گیلان نیز در نشست مذکور با اشاره به اینکه کشتی خصوصیت و رفتارهای پهلوانی ورزش باستانی و زورخانه‌ای را دارا است، گفت: این رشته ورزشی هر قدر از ویژگی‌های ورزش‌های باستانی و زورخانه‌ای دور شود دچار حاشیه می‌شود.

کیهان هاشم‌نیا افزود: برای گسترش ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای نیازمند آسان‌سازی توسعه اماکن این ورزش‌ها هستیم.

وی با اشاره به اینکه برای گسترش ورزش‌های زورخانه‌ای نباید منتظر ساخت اماکن آن بود، تصریح کرد: باید از فضای موجود به نحو مطلوب استفاده کرد و در کنار آن به گسترش این اماکن بپردازیم.استاندار گیلان از گسترش این رشته ورزشی در مدارس استقبال کرد و یادآور شد: ورزش‌های زورخانه‌ای دارای خصوصیت ایرانی و پهلوانی مردم ما بوده و کشتی‌ گیله‌مردی دارای خصوصیت گیلان ماست بنابراین می‌توان این دو رشته ورزشی را به موازات هم در استان گسترش داد.

انتهای پیام/2300/خ30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول