اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی مسجدسلیمان:

خشکسالی و بارندگی کشاورزی مسجدسلیمان را زمین‌گیر کرد

مدیر جهاد کشاورزی مسجدسلیمان گفت: خشکسالی و بارندگی باعث خسارت گسترده به کشاورزان این منطقه شده است که هم‌اکنون در حال بررسی ابعاد خسارت‌های وارده هستیم.

خشکسالی و بارندگی کشاورزی مسجدسلیمان را زمین‌گیر کرد

ناصر حسین‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مسجدسلیمان اظهار کرد: پیش از بارندگی‌های هفته‌های گذشته در حال بررسی میزان خسارت خشکسالی به اراضی کشاورزی شهرستان شوشتر بودیم که این بارندگی برای خسارت‌های وارده مزید علت شد.

وی افزود: بارندگی‌های چند روز پیش مسجد سلیمان باعث شد که کشاورزان این شهرستان علاوه بر خشکسالی دوباره خسارت ببینند و ارزیابان برای بررسی ابعاد خسارت در حال بررسی هستند.

وی درباره سطح زیر کشت گندم در این شهرستان افزود: سطح زیر کشت گندم در این شهرستان 27 هزار هکتار بوده که برداشت محصول از اراضی مستعد آغاز شده است.

حسین‌پور درباره عملکرد این محصول در کل اراضی زیر کشت گندم گفت: پیش بینی می‌شود بیش از 7 هزار تن عملکرد محصول گندم را تا پایان برداشت در این شهرستان شاهد باشیم.

وی با اشاره به میزان عملکرد بسیار کم گندم در هر هکتار شهرستان مسجدسلیمان ادامه داد: عملکرد گندم این شهرستان 400 تا 500 کیلوگرم در هر هکتار است که میزان بسیار ناچیزی است.

مدیر جهاد کشاورزی مسجدسلیمان خاطر نشان کرد: بارندگی‌های چند روز اخیر باعث افزایش رطوبت در مزارع به تاخیر افتادن برداشت گندم در این شهرستان شده است.

وی افزود: تاکنون 10 هزار هکتار از این اراضی برداشت شده و برداشت محصول در این شهرستان همچنان ادامه دارد.

حسین‌پور درباره خرید گندم از کشاورزان گفت: تاکنون یک هزار و 700 تن گندم خریداری شده که از این مقدار 600 تا 700 تن آنها به سیلوها، تعاون روستایی و حومه شوشتر فرستاده شده است.

انتهای پیام/72006/ب20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول