اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل خبر داد

استقبال اردبیلی‌ها از اسامی ائمه در نامگذاری فرزندانشان

مدیرکل ثبت احوال استان اردبیل گفت: براساس فراوانی نامگذاری‌ها در یک سال اخیر به نظر می‌رسد ایرانی‌ها از نام ائمه اطهار (ع) برای اسم گذاشتن بر روی فرزندانشان استقبال کردند.

استقبال اردبیلی‌ها از اسامی ائمه در نامگذاری فرزندانشان

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عبدالله امینی عصر امروز در نشست مطبوعاتی با جمعی از خبرنگاران با یادآوری این مطلب اظهار داشت: این فراوانی انتخاب از سوی اهالی استان نشان می‌دهد که همچنان مردم مؤمن و وفادار اردبیل در نام نهادن بر فرزندانشان به اسامی ائمه اطهار (ع) متوسل شده و از این الگو بهره می‌برند.

وی تصریح کرد: در این بین بیشترین نامگذاری در یک سال اخیر برای فرزندان پسر امیرعلی و فرزندان دختر نیز زهرا بوده است که ما بیش از 746 مورد نامگذاری امیرعلی و 734 بار نامگذاری زهرا را بر روی فرزندان و ثبت رسمی آن در شناسنامه شاهد بودیم.

امینی خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد اقبال و توجه به این اسامی همچنان رو به افزایش است و آمارهای 1.5 ماه اخیر نیز حکایت از این اقبال عمومی مردم دارد.

این مسئول اضافه کرد: در گروه دختران فاطمه در ردیف دوم انتخاب قرار دارد و ابوالفضل نیز در گروه پسران بیشترین انتخاب خانواده‌ها است.

وی بیان کرد: ‌به طوریکه بیش از 500 مورد نامگذاری دختران را با نام فاطمه و بیش از 515 مورد نامگذاری پسران را نیز به نام ابوالفضل شاهد هستیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل ثبت احوال استان ضرورت ثبت ولادت و وفات را در مهلت مقرر یادآور شد و ادامه داد‌: در فروردین ماه امسال تعداد زیادی از ادارات ثبت احوال استان 100 درصد ثبت ولادت و وفات خود را در مهلت قانونی انجام دادند.

امینی یادآور شد:‌ این امر نشان می‌دهد که برنامه‌ریزی‌ها به سمت به روز رسانی اطلاعات و آمار است که امیدواریم در این زمینه اقدامات و حرکت‌ها به سمت برنامه‌ریزی درست باشد.

وی در ادامه گفت: بیش از 94 درصد از اسناد ولادت و وفات در این مدت آرشیو شده و در ثبت احوال استان بارگذاری و مورد بهره‌برداری تمام مراکز ثبت احوال قرار گرفته است.

امینی افزود: براساس طرح آرشیو الکترونیکی که زمینه‌های آن به شکل کامل در استان فراهم شده شهروندان از هر نقطه کشورمان می‌توانند خدمات شناسنامه‌ای خود را از جمله صدور و تعویض شناسنامه و کارت ملی داشته باشند.

وی تصریح کرد:‌ براساس این طرح دیگر نیازی به مراجعه حضوری در محل تولد وجود ندارد و به سرعت می‌توان اهداف مورد نظر را محقق کرد.

انتهای پیام/62001/ق30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول