اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان خبر داد

فعالیت 140 تشکل شاخص کنگان در ولادت امام محمد باقر(ع)

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از فعالیت 140 تشکل شاخص فرهنگی و دینی این شهرستان در ایام ولادت امام محمد باقر(ع) خبر داد.

فعالیت 140 تشکل شاخص کنگان در ولادت امام محمد باقر(ع)

به گزارش خبرگزاری فارس از کنگان، حجت‌الاسلام رحیم اهرمی در نشست فعالان مذهبی کنگان اظهار داشت: اداره تبلیغات اسلامی کنگان در مناسبت‌های مختلف، برنامه‌های متنوعی برگزار می‌کند و این امر موجبات رضایت‌مندی مردم شده است.

وی افزود: در ایام میلاد ائمه اطهار(ع) همواره برنامه‌های باکیفیتی انجام داده‌ایم و در سال جاری نیز این روند تداوم دارد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان از فعالیت 140 تشکل شاخص فرهنگی و دینی این شهرستان در ایام ولادت امام محمد باقر(ع) خبر داد.

اهرمی ابراز داشت: امامان معصوم(ع)، نسخه عملی آیات نورانی قرآن مجید هستند؛ همه آنچه از اخلاق، فضایل و ویژگی‌های انسان کامل است در وجود آنان در حد اعلی موج می‌زند که یکی از بارزترین ویژگی‌های امام، جامعیت اوست.

وی اذعان داشت: همه فضایل و ویژگی‌های انسان کامل در وجود امام محمد باقر (ع) متبلور بود؛ مرجعیت علمی و پاسخگویی به پرسش‌های مردم، عبادت و تهجد و شب زنده‌داری، کار و تلاش در اوج زهد و تقوا، حضور سازنده و مؤثر در جامعه، شکیبایی و بردباری در روابط اجتماعی، رسیدگی به محرومان، صمیمیت و محبت با دوستان، محبت و عاطفه نسبت به خانواده، رعایت حقوق و نیازهای روحی همسران، عدم تحمیل ایده‏های خویش بر همسران، رعایت جمال و رزی شرافتمندانه، اهتمام به حقوق مالی مردم از ویژگی‌های امام محمد باقر (ع) است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان افزود: در راستای ارج گذاشتن به مقام شامخ این امام همام، اداره تبلیغات اسلامی کنگان با همکاری 140 تشکل شاخص فرهنگی و دینی از جمله هیئت‌های مذهبی، کانون‌های فرهنگی، انجمن‌های اسلامی و خانه‌های قرآنی وابسته به اجرای برنامه‌های متناسب با این مناسبت می‌پردازند.

وی همچنین از برگزاری مراسم میلاد امام باقر (ع) در 50 مسجد و حسینیه این شهرستان خبر داد.

اهرمی اظهار داشت: امام محمد باقر (ع) نقش مهمى در نشر اخلاق و فلسفه اصیل اسلامى و جهان‌بینى خاص قرآن و تنظیم مبانى فقهى و تربیت شاگردانى مانند امام شافعى و تدوین مکتب داشته است و شاکله شکل‌گیری دانشگاه‌های بزرگ شیعی و اسلامی را بنا نهاد.

وی گفت: امام محمد باقر (ع) وارث علم و عصمت پیامبران و پیشوای مؤمنان و هدایتگر خلق خدا بود؛ سخنان و محتوای درسی او به گونه‌ای بود که شخصیت‌های ممتاز علمی را به سوی خود می‌کشاند.

اهرمی یادآور شد: چهره امام از نظر تقوا و عصمت شناخته شده و روشن بود؛ همگان به جایگاه بلند او در علم و معرفت و وابستگی به اهل بیت (ع) و مقام نبوت اذعان داشتند و حتی متعصب‌ترین آنان می‌کوشید به تعظیم و تکریم امام بپردازد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی کنگان افزود: به دلیل فرا رسیدن ایام ولادت امام باقر (ع) با هماهنگی هیئت‌های مذهبی و هیئت‌های امناء در 50 مسجد و حسینیه کنگان، برنامه‌های مختلفی از جمله مولودی‌خوانی و مداحی، اجرای گفتمان‌های دینی و بیان سیره نبوی این امام همام، مراسم جشن و شادی، اجرای مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی، اهداء هدیه به مردان و پسران با نام‌های محمد یا باقر و دعوت از روحانیون برای تبیین شخصیت علمی و فرهنگی و نقش والای آن حضرت در شکل‌گیری تاریخ تشیع در مساجد و حسینیه‌های این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/2451/ذ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول