اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سفیر تایلند در دیدار با استاندار لرستان:

لرستان با وجود ذخایر معدنی و کشاورزی زمینه صادرات را دارد

سفیر تایلند در دیدار با استاندار لرستان گفت: لرستان به خاطر آب و هوا و وجود ذخایر معدنی و کشاورزی زمینه صادرات را دارد.

لرستان با وجود ذخایر معدنی و کشاورزی زمینه صادرات را دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از خرم‎آباد، آدام ساک سریتانگوس صبح امروز که به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد به لرستان سفر کرده بود در دیدار با استاندار لرستان گفت: استان زیبای لرستان آب فراوانی دارد که می‎تواند در صادرات محصولات کشاورزی استان نقش بسزایی داشته باشد.

آدام ساک سریتانگوس هم در این دیدار لرستان را استانی بزرگ توصیف کرد و گفت: این استان دارای معادن، زمین‌های حاصل‌خیز و محصولات کشاورزی زیادی است.

وی با بیان اینکه اولین‌بار است که به استان لرستان سفر کرده است، ادامه داد: استان‌های لرستان و همدان قابلیت‌های فراوانی دارند؛ به‌خصوص لرستان که محصولات زیادی برای صادرات دارد.

سفیر تایلند گفت: در اولین سفر خود به لرستان متوجه شدم، این استان آب فراوان و سدهای بزرگی دارد، لرستان به واسطه‌ سرسبزی و زمین‌های کشاورزی حاصل‌خیزش ظرفیت‌ مناسبی برای واردات و صادرات دارد.

سریتانگوس به دعوت رئیس‌جمهور تایلند از همتای ایرانی خود برای بازدید از کشورش اشاره کرد و بیان داشت: این دیدار قرار است 19 تا 21 می، انجام شود که من از استاندار لرستان و مقامات استانی دعوت می‌کنم در این سفر، رئیس‌جمهور ایران را همراهی کنند.

وی اضافه کرد: در این دیدار درباره‌ آب جلسه‌ای تشکیل می‎شود و از سرمایه‌گذاران خواسته‌ایم به رئیس‌جمهور ملحق شوند و در این زمینه با هم گفت‌وگو کنند.

سفیر تایلند اظهار امیدواری کرد: روابط کاری لرستان و تایلند ادامه یابد و تشکیل تعاونی دهند.

سریتانگوس در ادامه از استقبال و میهمان‌نوازی استاندار و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد قدردانی کرد.

در ادامه استاندار لرستان در این دیدار گفت: علاقمندیم با تایلند ارتباط کاری برقرار کنیم.

حبیب‌الله دهمرده به توانمندی‌های لرستان اشاره کرد و گفت: بلندترین سد جهان در استان لرستان واقع‌ شده است.

وی اضافه کرد: استان لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار زیادی است و در زمینه‌هایی چون معادن، سنگ‌های زینتی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری توانمند است، در زمینه‌ زیرساخت حمل‌ و ‌نقل و انرژی که حرف اول را در جذب سرمایه‌گذار می‌زند، گام‌های خوبی برداشته شده است و مشکلی در این رابطه وجود ندارد.

وی مردم لرستان را مردمی مهمان‌نواز و با فرهنگ توصیف کرد و خواستار بازدید سفیر تایلند از استان شد و گفت: علاقه‌مندیم در ابعاد مختلف با کشور تایلند ارتباط کاری برقرار کنیم.

استاندار لرستان خطاب به سفیر تایلند تأکید کرد: در هر زمینه‌ای خواستار صادرات و واردات باشید، استان لرستان امکانات و پتانسیل دارد.

دهمرده با بیان اینکه برای سرمایه‌گذاران خارجی تسهیلات خوبی در نظر گرفته شده است، بیان داشت: برای سرمایه‌گذاران خارجی تضامین بالای حکومت اسلامی وجود دارد.

سفیر تایلند به دعوت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد برای سفری دو روزه وارد این شهر شد.

«آدام ساک سریتانگوس» قرار است، در برنامه‌های مختلفی که اتاق برای وی در نظر گرفته با ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مختلف لرستان به منظور همکاری‌های دوجانبه آشنا شود.

انتهای پیام/2304/ر40/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول