اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد:

140 مسجد میزبان معتکفان یزدی در ایام البیض است

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد گفت: در ایام البیض امسال، بیش از 140 مسجد با همکاری دستگاه‌های مختلف استان یزد برای میزبانی از معتکفان یزدی آماده‌سازی شده است.

140 مسجد میزبان معتکفان یزدی در ایام البیض است

حجت‌الاسلام علی کارگر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یزد اظهار داشت: اعتکاف امسال در روزهای سوم، چهارم و پنجم خرداد ماه برگزار می‌شود و برنامه‌ریزی برای برگزاری این مراسم و ثبت‌نام علاقمندان به شرکت در این مراسم معنوی از فردا، 24 اردیبهشت‌ ماه آغاز می‌شود.

وی با بیان اینکه ثبت‌نام امسال به دو شکل حضوری و غیرحضوری انجام می‌شود، عنوان کرد: علاقمندان به شرکت در این مراسم می‌توانند برای ثبت‌نام حضوری به مسجد ملا اسماعیل، محل برگزاری نماز جمعه مراجعه کنند.

این مسئول یادآور شد: ثبت‌نام غیرحضوری نیز از طریق سایت تبیان یزد امکان‌پذیر خواهد بود.

کارگر خاطرنشان کرد: 140 مسجد در سراسر استان یزد برای میزبانی از معتکفان آماده‌سازی شده و امکانات لازم در آنها تعبیه شده است.

وی عنوان کرد: اعزام روحانی، برگزاری مراسم‌های مذهبی دعا و ... نیز در دستور کار معاونت فرهنگی اداره تبلیغات اسلامی استان یزد است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان یزد بیان کرد: در مراسم اعتکاف امسال، سحری، افطاری و شام برای معتکفان تدارک دیده شده و معتکفان به ازای ارائه این خدمات در سه روز، مبلغ 30هزار تومان پرداخت می‌کنند.

وی یادآور شد: مراسم اعتکاف در برخی مساجد دارای بانی و خیر است و اطعام توسط خیران انجام می‌شود.

کارگر خاطرنشان کرد: از آنجا که طی سال‌های گذشته، بیشترین استقبال برای شرکت در مراسم اعتکاف از سوی بانوان بوده است، امسال 70 درصد مساجد به بانوان و 30 درصد دیگر به آقایان اختصاص یافته است.

وی همچنین از همکاری دستگاه‌های مختلف برای برگزاری این مراسم معنوی خبر داد و افزود: اداره بهداشت، فرمانداری‌ها، بسیج و سپاه، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، اداره ارشاد و ... در برگزاری این مراسم مشارکت دارند.

انتهای پیام/2464/و30/ظ1004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول