اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول فرهنگی کمیته امداد فردوس:

140 دانشجو زیر پوشش کمیته امداد فردوس هستند

مسئول فرهنگی کمیته امداد فردوس با بیان اینکه 140 دانشجو زیر پوشش کمیته امداد فردوس هستند، گفت: 288 میلیون و 300 هزار ریال به این دانشجویان کمک شده است.

140 دانشجو زیر پوشش کمیته امداد فردوس هستند

سیدرحیم ابراهیمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بیرجند اظهار کرد: در سال گذشته در حوزه فرهنگی 225 دانش‌آموز شامل 115 دختر و 110 پسر زیر پوشش کمیته امداد بوده‌اند.

وی با بیان اینکه کمک‌های پرداختی بابت هزینه تحصیل، ایاب و ذهاب، خوابگاه، پوشاک و اردوی دانش‌آموزان به مبلغ 293 میلیون ریال بوده است، افزود: تعداد دانشجویان زیر پوشش این نهاد 140 نفر هستند.

کمک 288 میلیون ریالی به دانشجویان فردوس

مسئول فرهنگی کمیته امداد فردوس از پرداخت حمایتی به مبلغ 288 میلیون و 300 هزار ریال به دانشجویان زیرپوشش خبر داد و گفت: تعداد 140 دانشجو شامل دانشجویان حوزوی، علمی کاربردی، آزاد، دولتی، پیام نور، فنی و حرفه‌ای در مقاطع کاردانی و کارشناسی زیر پوشش کمیته امداد این شهرستان هستند.

ابراهیمی با بیان اینکه نظام جامع آموزش در قالب طرح فلاح، چهره به چهره، و گروهی توسط مشاوران دینی و مذهبی با حضور در منازل خانواده‌ها و جلسات ویژه سرپرستان خانواده و همسران جوان و جوانان در آستانه ازدواج در سال گذشته برگزار شده است، اضافه کرد: این طرح‌ها به منظور ارتقاء سطح بینش و آگاهی و تحکیم بنیان خانواده برگزار شده است.

وی تصریح کرد: تعداد 175 خانواده و 515 نفر در طرح‌های فلاح، چهره به چهره و گروهی به منظور آگاهی در زمینه بنیان خانواده و توانمندسازی به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و ایجاد زمینه اشتغال شرکت کرده‌اند.

تعداد 720 حامی 103 یتیم را در کمیته امداد فردوس حمایت می‌کنند

معاون توانمند‌سازی کمیته امداد فردوس با اشاره به اجرای طرح اکرام در این شهرستان اذعان داشت: در سال گذشته تعداد 720 نفر، حامی 103 یتیم شده‌اند.

جوان‌بخت مبلغ دریافتی از حامیان را یک میلیارد و 206 میلیون و 400 هزار ریال عنوان کرد و گفت: این مبلغ  بابت هزینه تحصیل، ازدواج، خرید مایحتاج زندگی به مددجویان پرداخت گردیده است.

وی افزود: در سال گذشته چهار واحد مسکن ایتام با مساعدت امداد و تسهیلات بنیاد مسکن ساخته شده است.

ساخت مسکن برای 14 خانوار در فردوس

معاون توانمند‌سازی کمیته امداد فردوس با بیان اینکه برای 14 خانوار مسکن ساخته شده است، اضافه کرد: این مسکن‌ها با مساعدت بلاعوض به مبلغ 840 میلیون ریال و استفاده از تسهیلات بانک ساخته شده است.

جعفر جوان‌بخت تصریح کرد: مسکن 98 خانوار با مبلغ 570 میلیون ریال در سال گذشته تعمیر و بازسازی شده است.

وی تعداد بیمه‌شدگان شهری در کمیته امداد شهرستان فردوس را 994 نفر عنوان کرد و ادامه داد: بیمه‌شدگان مجریان طرح‌های اشتغال 222 نفر و بیمه‌شدگان تامین اجتماعی زنان سرپرست خانوار 115 نفر و بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر 333 نفر هستند.

کمک هزینه به 450 نفر در بخش بهداشتی و درمانی

معاون توانمند‌سازی کمیته امداد فردوس با اشاره به کمک هزینه‌های درمانی و بهداشتی، اذعان داشت: این کمک هزینه‌ها شامل دارو، بستری، عینک، سمعک، دندان، لوازم پزشکی به تعداد 450 نفر و مبلغ 685 میلیون ریال است.

انتهای پیام/69013/ش40/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول