اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خرمشهر 31 سال پس از آزادی ـ 3

رد پای خمپاره‌ها در خونین شهر

خرمشهر پس از گذشت 32 سال از آزادی، شلمچه‌ای را در آغوش خود دارد، اما این تن زخمی هنوز محتاج دواست و امروز کو طبیبی که بداند درمان!

رد پای خمپاره‌ها در خونین شهر

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، این روزها حوالی اذان ظهر هنگام خرما پزان آفتاب داغ جنوب یاد سوم خرداد 61 آه از نهاد هر رزمنده و جنگ دیده‌ای بلند  می‌شود.

 

خرمشهر، یک شهر نیست بلکه ارزشی است که قلب مومنان را یاد کربلای حسینی می‌اندازد و ظهر فتح خرمشهر نمادی بی‌نظیر از ظهر عاشورا به شمار می‌رود، با این تفاوت که در ظهر فتح خونین شهر خون حسین و یارانش در کربلای زمان به ثمر نشست.

 

هنگامی که در چهارم آبان 61 خونین شهر، یا وجود رشادت‌های بی‌مثال علی اکبرهای زمان از کف رفت بی‌گمان رزمندگان با ایمان به خدایی که داشتند سوم خرداد را به وضوح می‌دیدند و چه بسا سوم خرداد در تاریخ هشت ساله جنگ بارها رقم خورد.

 

فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش‌هاست، و چه زیبا گفت معمار کبیر انقلاب که «خرمشهر نه آن خاکی است که ارزش دنیوی دارد بلکه ایمانی است که آخرت را برای مسلمان ساخته» و این سرزمین را جزو مجاهدین فی سبیل‌الله به حساب می‌آورد.

 

با آزادسازی خرمشهر، ایران اسلامی از معدود روزهای خود پس انقلاب اسلامی را به چشم دید که مردم از اعماق وجود خنده بر لب دارند و جشن و پایکوبی کرده و شیرینی پخش می‌کنند.

 

آری خرمشهر شاید همان قطعه‌ای از همان خاک بهشت باشد که این‌چنین برای بازگشتش به وطن پایکوبی می‌کنند و به که چقدر فتح خانه و مژده بازگشت به منزل و مأوا خوش است!

 

مسجد جامع، که خود به تنهایی یک خرمشهر بود امروز همچنان استوار و سربلند مناره‌اش بر فراز خرمشهر خودنمایی می‌کند و یادآور می‌شود که خرمشهر همیشه از آن ایران اسلامی است.

 

رد پای خمپاره‌ها و خمسه خمسه‌ها، جای پای موشک‌ها و ترکش‌ها تن نحیف این خاک مقدس را به حدی مجروح کرد که هنوز این شهر از درد جراحت به خود می‌پیچد.

 

خرمشهر چون مسجد جامع، چون پل استوار این شهر و چون شلمچه‌ای را در آغوش خود دارد، اما این تن زخمی هنوز محتاج دواست و امروز کو طبیبی که بداند درمان!

 

31 شهریور 59 آمد، چهارم آبان 59 نیز رقم خورد، سوم خرداد هم به ثمر نشست، اما آن چیزی که چهره خود را هیچ گاه نمایان نکرد قدردانی از شهری است که نامش در آسمان زبانزد است.

 

خرمشهر همان شهری است که رزمندگان جان بر کفش فریاد مظلومیت زدند و خواستند که آن‌ها را به حدید خداوند مسلح کنند، خونین شهر همان خاکی است که امام امت در مورد رزمندگانش فرمود «آنان به یقین مورد تقدیر ناجی بشریت و برپا کننده عدل الهی در سراسر گیتی "روحی لتراب مقدمه الفدا" هستند به نشان "ما رمیتَ اِذا رمیتَ و لکنَّ الله رَمی» "مفتخرند.

 

اکنون وظیفه فرد فرد ما پاسداری از خون مجاهدان و مجاهدت رزمندگان جان بر کف آن روزگار است که غریبانه همه چیز خود را در طبق اخلاص نهاده و در راه اسلام و مسلمین فدا کردند.

 

انتهای پیام/72013/ر30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول