اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

خرمشهر 31 سال پس از آزادی ـ ۶

10 روز تا پایان ۱۹ ماه اسارت خونین‌شهر باقی‌ مانده است

با فرا رسیدن 23 اردیبهشت ماه، ده روز تا پایان اسارت 19 ماهه خونین‌شهر باقی مانده است.

10 روز تا پایان ۱۹ ماه اسارت خونین‌شهر باقی‌ مانده است

به گزارش خبرگزاری فارس از خرمشهر، عملیات بیت‌المقدس به روزهای حساس خود نزدیک می‌شود روزهایی که در پس آن طلیعه بزرگ حماسه ظفرمند دلاورمردان جبهه‌های نبرد حق علیه باطل قرار دارد و آزادسازی خرمشهر پایان این عملیات طولانی و ماندگار دفاع مقدس است.

عملیاتی که از آن به عنوان طولانی‌ترین عملیات‌ دفاع مقدس نام برده می‌شود که در چهار مرحله به انجام رسید.

رزمندگان اسلام که از 10 اردیبهشت‌ماه 61 این عملیات را آغاز کرده‌اند در این روزها شرایط سختی را در مرحله سوم عملیات بیت‌المقدس که در آن قرارگاه نصر ماموریت یافته تا حرکت خود را به سمت خرمشهر آغاز نماید پشت سر می‌گذارند.

در این مرحله نیروهای عمل کننده که متشکل از چهار تیپ مستقل سپاه پاسداران و دو تیپ ارتش بودند، در آخرین ساعات 19 اردیبهشت ماه عملیات خود را آغاز کرده بودند، اما به دلیل هوشیاری دشمن و تمرکز نیرو در خطوط پدافندی، نیروهای خودی در انجام ماموریت خود توفیق نیافتند.

تکرار این عملیات در روز بعد نیز به شکست انجامیده بود و به همین دلیل تصمیم بر آن شده بود تا برای انجام عملیات نهایی فرصت بیشتری به یگان‌ها داده شود.

عملیات بیت‌المقدس روزهای حساسی را پشت‌سر می‌گذارد، روزهایی که قرار است طرح‌ریزی مرحله چهارم عملیات که منجر به آزادسازی خرمشهر و رهایی خونین شهر ایران از اسارت 19 ماهه رژیم بعثی می‌شود در آن صورت بگیرد.

روزشمار تاریخ با سپری شدن بیست و سومین روز از اردیبهشت ماه تنها 10 روز تا آزادسازی خرمشهر در انتظار نشسته است تا حماسه‌ دیگری را از دلیرمردان بی‌ادعا و سنگرسازان بی‌سنگر آنهایی که هشت سال مردانه در برابر آتش دشمن بعثی ایستادند تا این آب و خاک و انقلاب‌شان زنده بماند را در دل خود ثبت کند.

انتهای پیام/72008/ب20/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول