اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاد دانشگاه‌ تهران:

فضای کلی انتخابات چند قطبی است / 4 قطب اصلی وارد میدان شده‏اند

استاد غرب‌شناسی دانشگاه‌ تهران گفت: فضای کلی انتخابات چند قطبی است و اصلاح‌طلبان، اصول‌گرایان، دولت، مستقل‌ها چهار قطب اصلی انتخابات امسال هستند.

فضای کلی انتخابات چند قطبی است / 4 قطب اصلی وارد میدان شده‏اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، علی محبوبی ظهر امروز در گردهمایی بصیرتی گروه 10 پدافند هوایی محرم شاهرود که در حسینیه ولی‏عصر(عج) برگزار شد، اظهار داشت: سال 88 به اندازه‌ای، بی‌تدبیری رخ داد که دشمنان فکر کردند می‌توانند استفاده کنند، البته برای ماهم فرصت بود تا ما بتوانیم در نظام مردم‌سالاری جهان حرفی برای گفتن داشته باشیم.

وی افزود: فضای انتخابات این بار با دفعات گذشته فرق دارد و مانند گذشته حالت دوقطبی ندارد که بین دو جریان و یا دو شخص مشخص برگزار شود.

استاد غرب‌شناسی دانشگاه‌های تهران خاطرنشان کرد: فضای کلی انتخابات چند قطبی است، اصلاح‌طلبان، اصول‌گرایان، دولت، مستقل‌ها چهار قطب اصلی انتخابات امسال هستند.

محبوبی افزود: این باعث می‌شود که نتوان پیش‌بینی کرد چه کسی برنده انتخابات است و همه جریان‌های مخالف نظام در داخل و خارج مانند گذشته تلاش می‌کنند مشارکت در انتخابات به حداقل برسد.

وی تصریح کرد: وقتی همه دشمنان در تلاش برای عدم مشارکت مردم هستند تنها حماسه سیاسی می‌تواند آنها را مایوس و ناامید کند.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی افزود: البته باید بدانیم که رئیس جمهور آینده می‌تواند حماسه سیاسی را حفظ و حماسه اقتصادی را رقم بزند و باید به انتخاب اصلح که مدنظر رهبرمعظم انقلاب است، کاملاً توجه شود.

محبوبی بیان داشت: تدبیر نظام این است که مشارکت گسترده مردم در انتخابات باشد و مقام معظم رهبری خلاف گذشته که اصرار بر مشارکت حداکثری ندارند و به دنبال مشارکت گسترده هستند این مطلب را تکرار می‌کنند.

استاد برجسته غرب‌شناسی دانشگاه‌های تهران با اشاره به مشکلات اقتصادی کشور گفت: بخشی از مشکلات اقتصادی به خاطر بی‌تدبیری و برخی به خاطر تحریم‌هاست که البته باید با مدیریت صحیح این مشکلات حل شود و به فرموده امام خامنه‌ای، این مشکلات چیز بدی نیست و ما بدتر از اینها داشته و توانسته‌ایم عبور کنیم.

وی با بیان اینکه شاخص‌ها و انتخاب کاندیدای اصلح با توجه به سخنان رهبری است، اظهار داشت: باید رئیس جمهور آینده معتقد و مومن و تابع قانون اساسی و توان اجرایی بالا و دارای انرژی فراوان باشد و همه در خط ولایت فقیه در تلاش برای انتخاب اصلح تلاش کنند.

انتهای پیام/2249/ی30/ث3001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول